Název: Name: | Jakovlev Jak-7P | |
Originální název: Original Name: | Яковлев Як-7П | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 281. stacionární letecká opravna, Chabarovsk / | |
Období výroby: Production Period: | DD.07.1943-DD.11.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (upravený Jak-7B) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2870 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3034 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,000 m | |
Délka: Length: | 8,500 m | |
Výška: Height: | 2,750 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,15 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 176,910 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov M-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m. Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 415 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 560 km/h v 3650 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,33 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,1 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | |
Dolet: Range: | 950 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule, 120 granátů a 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm nad motorem. Pumový náklad: 6x neřízená raketa RS-82. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Synchronizované kanóny ŠVAK byly použity z letounu La-5, ale uzávěry pocházely z Hurricane Mk.IIc. Další tříkanónové Jaky (Jak-9P, Jak-9U atd.) používaly kanóny B-20. | |
Zdroje: Sources: | Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3. Robert Bock, Monografie Lotnicze No. 47, Jak-7 Jak-9, Gdaňsk, AJ-Press, 1999, ISBN 83-7237-019-2 Konstantin Jurij Kosminkov, Mnogolikij Jak-7, Aviacia i vremja 2´1996, str. 9-11. http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7p.html www.wunderwaffe.narod.ru http://airfield.narod.ru/yak/yak-7/yak-7.html#16 archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jakovlev Jak-7P |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-7P-t74085#466792Verze : 0
Vláďa
MOD
Jakovlev Jak-7P
Představoval další verzi letounu Jak-7. Tato varianta vznikala v druhé polovině roku 1943. Tento prototyp vznikl na bázi sériového letounu Jak-7B. Konkrétně se jednalo o stroj Jak-7B č.46-13 vyrobený v závodě č.153 v červnu 1943 (na který ale byly později použity i díly z jiných strojů).
Hlavním důvodem této přestavby bylo vyzkoušet novou skladbu střelecké výzbroje, její celkovou účinnost na cíl a také účinek střelby samotné na konstrukci letounu.
Pro zkoušky byly z letounu odstraněny oba kulomety UBS ráže 12,7 mm a místo nich byly nainstalovány dva kanóny ŠVAK ráže 20 mm. Letoun byl tedy vyzbrojen celkem třemi kanóny ŠVAK ráže 20 mm, z nichž jeden střílel dutou hřídelí vrtule a další dva byly synchronizované a uloženy na místech původních kulometů UBS.
Samotné zkoušky prováděla skupina odborníků ve složení V.A.Moděstov (zkušební pilot), V.P.Běloděděnko (letecký inženýr) a A.G.Aronov (zbraňový inženýr). Dále se na zkouškách podíleli zkušební piloti V.I.Chomjakov, J.A.Antipov a další. Probíhaly od 4. listopadu do 13. prosince 1943. V jejich průběhu bylo za účelem testování zbraní provedeno celkem 13 letů (celkem 4 hodiny a 15 minut).
Výsledky zkoušek byly označeny jako uspokojivé. Jak-7 vyzbrojený třemi 20 mm kanóny se ale sériově nestavěl. Tato skladba výzbroje (dva synchronizované 20 mm kanóny nad motorem) byla použita až později ... letoun Jakovlev Jak-3P.
Zdroje k verzím Jak-7:
- L. Popelínský, Střelecká a raketová výzbroj letadel, Naše vojsko 1997, ISBN 80-206-0531-2
- V.Němeček, Vojenská letadla 1-5, Naše vojsko 1990, celý soubor ISBN 80-206-0114-7
- V.Dymič, M.Šedivý, Triumf a tragédie, Svět křídel 2001, ISBN 80-85280-70-1
- V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7a.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7b.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7v.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7-37.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7m82.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7uti.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7pd.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7di.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7r.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7p.html
Představoval další verzi letounu Jak-7. Tato varianta vznikala v druhé polovině roku 1943. Tento prototyp vznikl na bázi sériového letounu Jak-7B. Konkrétně se jednalo o stroj Jak-7B č.46-13 vyrobený v závodě č.153 v červnu 1943 (na který ale byly později použity i díly z jiných strojů).
Hlavním důvodem této přestavby bylo vyzkoušet novou skladbu střelecké výzbroje, její celkovou účinnost na cíl a také účinek střelby samotné na konstrukci letounu.
Pro zkoušky byly z letounu odstraněny oba kulomety UBS ráže 12,7 mm a místo nich byly nainstalovány dva kanóny ŠVAK ráže 20 mm. Letoun byl tedy vyzbrojen celkem třemi kanóny ŠVAK ráže 20 mm, z nichž jeden střílel dutou hřídelí vrtule a další dva byly synchronizované a uloženy na místech původních kulometů UBS.
Samotné zkoušky prováděla skupina odborníků ve složení V.A.Moděstov (zkušební pilot), V.P.Běloděděnko (letecký inženýr) a A.G.Aronov (zbraňový inženýr). Dále se na zkouškách podíleli zkušební piloti V.I.Chomjakov, J.A.Antipov a další. Probíhaly od 4. listopadu do 13. prosince 1943. V jejich průběhu bylo za účelem testování zbraní provedeno celkem 13 letů (celkem 4 hodiny a 15 minut).
Výsledky zkoušek byly označeny jako uspokojivé. Jak-7 vyzbrojený třemi 20 mm kanóny se ale sériově nestavěl. Tato skladba výzbroje (dva synchronizované 20 mm kanóny nad motorem) byla použita až později ... letoun Jakovlev Jak-3P.
Zdroje k verzím Jak-7:
- L. Popelínský, Střelecká a raketová výzbroj letadel, Naše vojsko 1997, ISBN 80-206-0531-2
- V.Němeček, Vojenská letadla 1-5, Naše vojsko 1990, celý soubor ISBN 80-206-0114-7
- V.Dymič, M.Šedivý, Triumf a tragédie, Svět křídel 2001, ISBN 80-85280-70-1
- V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7a.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7b.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7v.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7-37.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7m82.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7uti.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7pd.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7di.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7r.html
- http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7p.html
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-7P-t74085#262724Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.