Název: Name: | Jakovlev Jak-7P | Yakovlev Yak-7P |
Originální název: Original Name: | Яковлев Як-7П | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 281. stacionární letecká opravna, Chabarovsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.07.1943-DD.11.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (upravený Jak-7B) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2870 kg | 6327 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3034 kg | 6689 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,000 m | 32ft 10in |
Délka: Length: | 8,500 m | 27ft 114in |
Výška: Height: | 2,750 m | 9ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,15 m2 | 184.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 176,910 kg/m2 | 36.23 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov M-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m. Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | Klimov M-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft driving a three-blade variable-pitch VISh-61P propeller of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 415 l | 91.3 UK gallons (109.6 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 560 km/h v 3650 m | 348 mph in 11975 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,33 m/s | 2230.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,1 min do 5000 m | 7,1 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | 29528 ft |
Dolet: Range: | 950 km | 590.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule, 120 granátů a 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm nad motorem. Pumový náklad: 6x neřízená raketa RS-82. | One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon firing through the propeller spinner, 120 rounds and two fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons in the cowling. Bomb load: six unguided rockets RS-82. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Synchronizované kanóny ŠVAK byly použity z letounu La-5, ale uzávěry pocházely z Hurricane Mk.IIc. Další tříkanónové Jaky (Jak-9P, Jak-9U atd.) používaly kanóny B-20. | - |
Zdroje: Sources: | Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3. Robert Bock, Monografie Lotnicze No. 47, Jak-7 Jak-9, Gdaňsk, AJ-Press, 1999, ISBN 83-7237-019-2 Konstantin Jurij Kosminkov, Mnogolikij Jak-7, Aviacia i vremja 2´1996, str. 9-11. http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7p.html www.wunderwaffe.narod.ru http://airfield.narod.ru/yak/yak-7/yak-7.html#16 archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jakovlev Jak-7P |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |