Název: Name: | Jakovlev Jak-7PD | |
Originální název: Original Name: | Яковлев Як-7ПД | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.09.1942 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk / | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1942-DD.09.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2452 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2904 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,000 m | |
Délka: Length: | 8,500 m | |
Výška: Height: | 2,750 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,15 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 169,329 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov M-105PD kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s dvoustupňovým kompresorem E-100 konstruktéra V. A. Dolležala, výkon 853,2 kW (1 160 k) v h= 2 700 m a 745,7 kW (1 015 k) v h= 6 650 m. Vrtule trojlistá VIŠ-105SV s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 415 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 611 km/h v 6000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 15,43 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11300 m | |
Dolet: Range: | 575 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule, 120 granátů. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - Trup Jaku-7B (Sn. 22-02) byl upraven, trup za kabinou byl snížen a do trupu byl nainstalován výškový motor M-105PD. - Motor M-105PD byly vybaven dvoustupňovým kompresorem E-100 konstruktéra V. A. Dolležala. Tento kompresor zvýšil malou výškovost motoru M-105P, ale jeho ovládání bylo víceméně manuální a nadměrně zatěžovalo pilota. S. A. Jakovlev se tento motor postupně pokoušel nainstalovat do celé řady letounů Jak. První stupeň kompresoru byl poháněn prostřednictvím spojky a otáčky kompresoru reguloval pilot, druhý stupeň kompresoru byl poháněn přímo od klikové hřídele. Celkově se však kompesor E-100 neosvědčil. | |
Zdroje: Sources: | Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3. Robert Bock, Monografie Lotnicze No. 47, Jak-7 Jak-9, Gdaňsk, AJ-Press, 1999, ISBN 83-7237-019-2 https://www.airwar.ru/enc/fww2/yak5.html https://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7pd.html www.wunderwaffe.narod.ru base13.glasnet.ru |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL CZ: https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-7PD-t74004#466523Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Yakovlev-Yak-7PD-t74004#466523Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Yakovlev-Yak-7PD-t74004#466523Version : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.