Loening PW-2

     
Název:
Name:
Loening PW-2A Loening PW-2A
Originální název:
Original Name:
Loening PW-2A
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1920-DD.MM.1922 Loening Aeronautical Engineering Co., New York, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1920-DD.MM.1922
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 PW-2 (AS64139/64141)
3 PW-2A (AS64388, 22-246/227)
1 PW-2B (AS64389)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
843 1) kg 18581) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1256 kg 2770 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.12 2) m 39ft 9in2)
Délka:
Length:
7.92 3) m 26ft3)
Výška:
Height:
2.54 m 8ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
27.78 m2 299 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright-Hispano H o výkonu 223 kW
čtyřlistá dřevěná vrtule
Wright-Hispano H, power 300 hp
four-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
227 l 60 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
218.9 4) km/h v 0 m 1364) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,7 min do 19812 m 5,7 min to 65000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6462 5) m 212005) ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet Marlin 2x fixed .30 Marlin machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) PW-2 851 kg, PW-2B 925 kg
2) PW-2 12,09 m (26,66 m2), PW-2B 10,39 m (20,9 m2)
3) PW-2 38,89 m, PW-2B 37,55 m
4) PW-2 212,4 km/h, PW-2B 225,3 km/h
5) PW-2 6096 m, PW-2B 5227 m
1) PW-2 1876 lb, PW-2B 2040 lb
2) PW-2 39 ft 8 in (287 sq ft), PW-2B 34 ft 1 in (225 sq ft)
3) PW-2 24 ft 2 in, PW-2B 23 ft 4 in
4) PW-2 132 mph, PW-2B 140 mph
5) PW-2 20000 ft, PW-2B 17150 ft
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
www.americancombatplanes.com
URL : https://www.valka.cz/Loening-PW-2-t73812#454446 Verze : 0
Loening PW-2


V roce 1918 vznikl hornoplošný stíhací letoun Loening M.8, který se kvůli konci války nedostal do sériové výroby. Společnost Loening na něj navázala svým hornoplošným stíhačem PW-2. Zajímavý jednoplošník měl otevřenou kabinu a křídlo posazené těsně nad trup právě před kokpitem. V roce 1920 byly postaveny tři prototypy, z nichž první, předaný armádě v únoru 1921, byl použit ke statickým testům, a druhý začal letové zkoušky v květnu. Třetí z nich, AS64141, byl dokončen až v roce 1922, se zdvojenou směrovkou, novou kapotáží motoru a čtyřlistou vrtulí, brzy ale dostal směrovku standardní. PW-2 testovací piloty nenadchly, byly kritizovány kvůli pomalé odezvě ovládání při manévrech, mizernému výhledu, špatné ochraně pilota před větrem, i špatnému chování stroje při pojíždění. Již v červnu 1921 byly objednány dva stroje upravené verze PW-2A, a po dokončení testů PW-2 v září 1921 bylo objednáno dalších osm sériových PW-2A. PW-2A se od prvních strojů lišily upraveným, robustnějším ocasem se směrovkou bez kýlové plochy, která měla vyřešit problémy s ovládáním, a měly také upravené konce křídel. První z nich vzlétl 31. ledna 1932, druhý byl ale dokončen jako PW-2B s motorem Packard 1A-1237 o výkonu 261 kW a novým kratším křídlem. PW-2A již byl přijat lépe, zkušebí pilot poručík Wade prý prohlásil, že navzdory špatné ovladatelnosti by dokázal PW-2A porazit jakýkoli jiný stroj. Mezitím se projevily problémy se špatnou konstrukcí křídla, které bylo náchylné k třepetání. To se 22. října 1922 stalo osudným jednomu z PW-2A, kterému se za letu poblíž McCook Field křídlo utrhlo a pilot Harold Harris poprvé v historii amerického armádního letectva musel opustit letadlo na padáku. Zbylých šest z objednaných sériových PW-2A bylo proto zrušeno a další vývoj ukončen. Nejdéle přežil první létající PW-2, AS64140, který byl na McCook Field zrušen v lednu 1926.


Zdroj:
Bowers, Peter M.: Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8
Air International č. 3, 1985
http://www.aviastar.org/air/usa/loening_pw-2.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Loening_PW-2
http://aerofiles.com/_loening.html
www.csd.uwo.ca

Loening PW-2 - První prototyp, s plochou kapotáží motoru a jednoduchou směrovkou s kýlovou plochou. Křídlo je uchyceno k horním podélným nosníkům, které vycházejí z trupu po stranách kabiny

První prototyp, s plochou kapotáží motoru a jednoduchou směrovkou s kýlovou plochou. Křídlo je uchyceno k horním podélným nosníkům, které vycházejí z trupu po stranách kabiny
Loening PW-2 - První PW-2A, ještě s číslem podle starého systému. Směrovka bez kýlovky, zesílený konec trupu.

První PW-2A, ještě s číslem podle starého systému. Směrovka bez kýlovky, zesílený konec trupu.
Loening PW-2 - PW-2B s křídlem o ploše 20,9 m2 a rozpětím 10,39 m, schopný rychlosti až 225 km/h.

PW-2B s křídlem o ploše 20,9 m2 a rozpětím 10,39 m, schopný rychlosti až 225 km/h.
Loening PW-2 - Třípohledový nákres PW-2A.

Třípohledový nákres PW-2A.
URL : https://www.valka.cz/Loening-PW-2-t73812#261995 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více