Main Menu
User Menu

Curtiss-Orenco D

     
Název:
Name:
Curtiss-Orenco D
Originální název:
Original Name:
Curtiss-Orenco D
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1920-DD.MM.1921 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Garden City, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1920-DD.MM.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
50
První vzlet:
Maiden Flight:
10.11.1920
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
865 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1279 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10.06 m
Délka:
Length:
6.53 m
Výška:
Height:
2.54 m
Plocha křídla:
Wing Area:
25.36 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright-Hispano H o výkonu 246 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
220 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
224.5 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
201.2 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.8 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6.9 min do 1981 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5624 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet v přídi
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
sériová výroba Orenco D

Max. rychlost v 1981 m - 218,9 km/h
Vytrvalost - 2,5 h
Zdroje:
Sources:
www.aviastar.org
www.csd.uwo.ca
http://aerofiles.com/_o.html
www.scribd.com
www.americancombatplanes.com
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Orenco-D-t73333#332463Verze : 0
MOD
Curtiss-Orenco Model D


Na konci roku 1918 nabídla americkému leteckému sboru svůj typ D letecká společnost Ordnance Engineering Company z Long Islandu. Šlo o jeden z prvních stíhacích letounů, vyvinutý čistě na americkém území. 16. října přišla objednávka na čtyři prototypy, které byly předány mezi lednem a říjnem 1919. Trup byl překližkový, křídla byla kryta plátnem a poháněl je francouzský motor Hispano-Suiza H. První z nich byl testován na McCook Field v Daytonu a jeho výkony přesvědčily a dobré ovládání armádu k objednávce 50 sériových strojů. Tato zakázka ale byla dána do veřejné soutěže, kterou vyhrála firma Curtiss a 16. června 1920 získala zakázku. Ta provedla určité konstrukční změny, týkající se hlavně křídel, která dostala vyvážená křidélka přečnívající přes křídlo. První z nich byl otestován v letu 10. listopadu 1920 a všechny stroje byly zařazeny k 1. stíhací skupině. Jeden stroj byl pokusně vybaven francouzskými chladiči Lamblin na bocích trupu, další sloužil k výškovým testům s turbokompresorem. Prototože byly Curtiss-Orenco D objednány ještě před zavedením systému značení z roku 1921, v armádě létaly pod označením továrním. Výroba u Curtissu ale byla shledána jako nekvalitní a byly brzy vyřazeny. U Orenca pokračoval vývoj a vznikl model D2, který ovšem nebyl úspěšný, takže se firma dostala do problémů, které ji zničily.


Zdroj:
www.aviastar.org
www.csd.uwo.ca
http://aerofiles.com/_o.html
http://1000aircraftphotos.com/APS/3404.htm
www.scribd.com
www.americancombatplanes.com
Curtiss-Orenco D - http://www.aviastar.org/air/usa/curtiss_orenco-d.php

www.aviastar.org
Curtiss-Orenco D -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Orenco-D-t73333#260237Verze : 0
MOD