Název: Name: | Curtiss-Orenco D | |
Originální název: Original Name: | Curtiss-Orenco D | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1920-DD.MM.1921 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Garden City, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1920-DD.MM.1921 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 50 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.11.1920 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 865 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1279 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10.06 m | |
Délka: Length: | 6.53 m | |
Výška: Height: | 2.54 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 25.36 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright-Hispano H o výkonu 246 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 220 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 224.5 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 201.2 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5.8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6.9 min do 1981 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5624 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,62mm kulomet v přídi | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | sériová výroba Orenco D Max. rychlost v 1981 m - 218,9 km/h Vytrvalost - 2,5 h | |
Zdroje: Sources: | www.aviastar.org www.csd.uwo.ca http://aerofiles.com/_o.html www.scribd.com www.americancombatplanes.com |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Orenco-D-t73333#332463Verze : 0
Aubi
MOD
Curtiss-Orenco Model D
Na konci roku 1918 nabídla americkému leteckému sboru svůj typ D letecká společnost Ordnance Engineering Company z Long Islandu. Šlo o jeden z prvních stíhacích letounů, vyvinutý čistě na americkém území. 16. října přišla objednávka na čtyři prototypy, které byly předány mezi lednem a říjnem 1919. Trup byl překližkový, křídla byla kryta plátnem a poháněl je francouzský motor Hispano-Suiza H. První z nich byl testován na McCook Field v Daytonu a jeho výkony přesvědčily a dobré ovládání armádu k objednávce 50 sériových strojů. Tato zakázka ale byla dána do veřejné soutěže, kterou vyhrála firma Curtiss a 16. června 1920 získala zakázku. Ta provedla určité konstrukční změny, týkající se hlavně křídel, která dostala vyvážená křidélka přečnívající přes křídlo. První z nich byl otestován v letu 10. listopadu 1920 a všechny stroje byly zařazeny k 1. stíhací skupině. Jeden stroj byl pokusně vybaven francouzskými chladiči Lamblin na bocích trupu, další sloužil k výškovým testům s turbokompresorem. Prototože byly Curtiss-Orenco D objednány ještě před zavedením systému značení z roku 1921, v armádě létaly pod označením továrním. Výroba u Curtissu ale byla shledána jako nekvalitní a byly brzy vyřazeny. U Orenca pokračoval vývoj a vznikl model D2, který ovšem nebyl úspěšný, takže se firma dostala do problémů, které ji zničily.
Zdroj:
www.aviastar.org
www.csd.uwo.ca
http://aerofiles.com/_o.html
http://1000aircraftphotos.com/APS/3404.htm
www.scribd.com
www.americancombatplanes.com
www.aviastar.org
Na konci roku 1918 nabídla americkému leteckému sboru svůj typ D letecká společnost Ordnance Engineering Company z Long Islandu. Šlo o jeden z prvních stíhacích letounů, vyvinutý čistě na americkém území. 16. října přišla objednávka na čtyři prototypy, které byly předány mezi lednem a říjnem 1919. Trup byl překližkový, křídla byla kryta plátnem a poháněl je francouzský motor Hispano-Suiza H. První z nich byl testován na McCook Field v Daytonu a jeho výkony přesvědčily a dobré ovládání armádu k objednávce 50 sériových strojů. Tato zakázka ale byla dána do veřejné soutěže, kterou vyhrála firma Curtiss a 16. června 1920 získala zakázku. Ta provedla určité konstrukční změny, týkající se hlavně křídel, která dostala vyvážená křidélka přečnívající přes křídlo. První z nich byl otestován v letu 10. listopadu 1920 a všechny stroje byly zařazeny k 1. stíhací skupině. Jeden stroj byl pokusně vybaven francouzskými chladiči Lamblin na bocích trupu, další sloužil k výškovým testům s turbokompresorem. Prototože byly Curtiss-Orenco D objednány ještě před zavedením systému značení z roku 1921, v armádě létaly pod označením továrním. Výroba u Curtissu ale byla shledána jako nekvalitní a byly brzy vyřazeny. U Orenca pokračoval vývoj a vznikl model D2, který ovšem nebyl úspěšný, takže se firma dostala do problémů, které ji zničily.
Zdroj:
www.aviastar.org
www.csd.uwo.ca
http://aerofiles.com/_o.html
http://1000aircraftphotos.com/APS/3404.htm
www.scribd.com
www.americancombatplanes.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.aviastar.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Orenco-D-t73333#260237Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.