Main Menu
User Menu

A16E1 Heavy Cruiser

     
Název:
Name:
A16E1 Heavy Cruiser
Originální název:
Original Name:
A16E1 Heavy Cruiser
Kategorie:
Category:
křižníkový tank
Výrobce:
Producer:
Nuffield Mechanization & Aero Ltd., Birmingham
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype (A16E1)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
? kg
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
? mm
Délka korby:
Hull Length:
? mm
Celková šířka:
Overall Width:
? mm
Celková výška:
Overall Height:
? mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm
Šířka pásu:
Track Width:
? mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa
Pancéřování:
Armour:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Nuffield Liberty
- vidlicový
- benzínový, vodou chlazený
Výkon:
Power:
? kW při ? ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
OQF 2 pounder
- ráže: 40 mm
- zásoba munice: ? nábojů
Vedlejší:
Secondary:
3x kulomet BESA (?)
- ráže: 7,92 mm
- zásoba munice: ? nábojů
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
https://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/
https://www.czolgiem.com/wbrytania/a1416.htm
URL : https://www.valka.cz/A16E1-Heavy-Cruiser-t73197#259578Verze : 0
MOD
A16E1


Historie vzniku
Britský generál štáb byl roku 1937, inspirován sovětský středním tankem T-28 k objednání vlastního tanku podobné koncepce, vývoj prototypů byl zadán firmám LMSR (A14E1) a Nuffield (A16E1). Mělo se jednat o těžší rychlý tank více-věžové koncepce. Celý projekt byl nakonec po několika změnách požadavků roku 1939 ukončen.

A14E1 byl stavěn u LMSR. Měl dvě kulometné věže a hlavní věž vyzbrojenou 2-librovým kanónem. Vozidlo mělo hmotnost 29,5 tuny a bylo poháněno motorem Thornycroft o výkonu 500 koní. Složitý podvozek tvořilo několik 12 malých pojezdových koleček na každé straně, sdružené po dvou do vozíků. Krajní vozíky byly odpruženy samostatně obě vnější pojezdová kolečka byla mírně zvednutá nad rovinu terénu, vnitřní vozíky byly odpruženy po dvou dvojicích. Pás obíhal po osmi vratných kladkách.

A16E1 byl stavěn u firmy Nuffield. Koncepcí prakticky stejné vozidlo, používající Christieho systém podvozku, bylo poháněno upraveným leteckým motorem Liberty. I projekt tohoto vozidla byl zrušen roku 1939, ale jeho prototyp zůstal nedokončen.


Charakteristika a konstrukce
Na korby posazená věž vyzbrojená protitankovým dvoulibrovým kanónem (plánovaná výzbroj), kulomety byly ve dvou věžičkách na úrovni řidiče. Prakticky klasická tehdejší konstrukce z pancéřových plechů přinýtovaných na úhelníky (nejspíš). Na obou věžích je patrná velitelská kupole, podle fotografií nejspíš nepohyblivá. Na žádné z obou fotografií, které jsem našel není vidět, že by byly osazeny alespoň kulomety.
A16E1 Heavy Cruiser -


URL : https://www.valka.cz/A16E1-Heavy-Cruiser-t73197#170980Verze : 0