Heinkel He 111 A-0

     
Název:
Name:
Heinkel He 111 A-0 Heinkel He 111 A-0
Originální název:
Original Name:
Heinkel He 111 A-0
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Rostock-Marienehe /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1936
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5400 kg 11905 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8220 kg 18122 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,60 m 74ft 1,75in
Délka:
Length:
17,50 m 57ft 4,98in
Výška:
Height:
4,10 m 13ft 5,41in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
BMW VI 6,0 Z
- vidlicový
- počet válců: 12
- vzletový výkon: 485 kW (660 PS)
BMW VI 6,0 Z
- V-design
- number of cylinders: 12
- take-off power output: 651 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
309 km/h v 5400 m 192 mph in 17717 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
270 km/h v ? m 168 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2500 km 1553 mi
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 1000 kg (maximálně)

obranná výzbroj: 3x MG 15
bomb load: 2205 lb (maximum)

defensive armament: 3x MG 15
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Griehl, M.: Heinkel He 111, AirDOC, 2006
Michulec, R.: Heinkel He 111, AJ-Press, 1993
Stachura, P., Zazvonil, J., Haladěj, D.: Heinkel He 111, Modelpres, 1994
http://de.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_111
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-A-0-t73003#379739 Verze : 0
Heinkel He 111 A-0

Dvojmotorový bombardér Heinkel He 111 bol jedným z prvých lietadiel tohto typu vyvíjaným pre potreby nemeckého vojenského letectva (ďalším typom bol Ju 86). Nakoľko v dobe vývoja bolo Nemecko viazané zmluvami, ktoré mu zakazovali vývoj bombardovacích lietadiel, bol vývoj kamuflovaný ako civilné lietadlo. Vývoj lietadla sa stretával z mnohými problémami, najväčší sklz vo vývoji bol spôsobený nevyhovujúcimi motormi a zmenami dizajnu krídiel na základe nedostatkov zistených počas prác na projekte.

Prvý prototyp bombardovacieho lietadla He 111 V3 bol testovaný s civilným označením D-ALES (pre civilné potreby sa testoval He 111 V2, D-ALIX).

Prvé sériové stroje sa začali vyrábať v roku 1934, pôvodne bolo plánovaných postaviť 12 (10 ks) kusov s označením He 111 A-0. Etalónom pre výrobu sa stal druhý vyrobený prototyp He 111b. Druhé a tretie vyrobené lietadlo bolo v roku 1936 podrobené testom v Rechline, na základe výsledkov testov sa rozbehla sériová výroba s dvojicou motorov BMW VI 6.OZ. Lietadlá série A-0 mali predĺženú nosovú časť s veľkou presklenou kabínou bombometčíka. Maximálna hmotnosť bombovej výzbroje dosahoval 1000 kg. Lietadlo bolo vyzbrojené trojicou guľometom MG 15 v troch stanovištiach - A: nosová časť trupu, B: odkryté stanovište na vrchnej časti trupu, C: spodné strelište, zasúvajúce sa do trupu. Osádka bola tvorená 4 osobami. He 111 A-0 dosahovali maximálnu rýchlosť 310 km/hod a praktický dostup 5500 m, max. Vzletová hmnotnosť 8700 kg (praktická 7700 - 8225 kg), dolet 1100 km (s 1000 kg bômb). Priemerná rýchlosť cca 250-275 km/hod.

Oproti prototypu He 111 V2 bola hmotnosť sériového stroja A-0 o 999,7 kg vyššia, pri použití motorov s rovnakým výkonom, čo spôsobilo že lietadlá nemali pre Luftwaffe dostaočné parametre a nakoniec neboli do výzbroje zaradené.

Sériová výrova typu A-0 bola zastavená v polovici roku 1937 a bolo postavených celkom 7 ks.

Šesť vyrobených strojov bolo neskôr predaných do Číny (spolu s ďalšími predsériovými strojmi bolo do Číny dodaných celkom 10 lietadiel).



Zdroj: Manfred Griehl: Heinkel He 111, AirDOC 2006, ISBN 3-935687-43-5
Vojna v Vovzduche 102 - Heinkel He 111, www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-A-0-t73003#258990 Verze : 1
Heinkel He 111 A-0 čínského nacionalistického letectva, zobrazený stroj havaroval 23. prosince 1944 během zkušebního letu s nově zastavěnými americkými motory Pratt & Whitney.


Zdroj
Heinkel He 111 A-0 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-A-0-t73003#379741 Verze : 0
Bokorys He 111 A-0


Zdroj: Vojna v vozduche č.1 He 111
Heinkel He 111 A-0 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-111-A-0-t73003#379747 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více