Main Menu
User Menu

Avia BH-21R

     
Název:
Name:
Avia BH-21R
Originální název:
Original Name:
Avia BH-21R
Kategorie:
Category:
jiná kategorie
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1925 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1925
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
~1000 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
5,70 m
Délka:
Length:
6,87 m
Výška:
Height:
2,58 m
Plocha křídla:
Wing Area:
13,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
74 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
překomprimovaný Hispano Suiza 8Fb o výkonu 294 kW (400 k
dvoulistá kovová vrtule Reed-Levasseur
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
305 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový jednomístný vzpěrový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.

Speciální úprava pro rychlostní závod "O cenu presidenta republiky" konaný v roce 1925
O proti sérii došlo ke zkrácení křídel a zmenšení nosné plochy, použití kovové vrtule a speciálního listového chladiče, namontovaného pod spodní křídlo. Výkon motoru byl zvýšen na 294 kW (400 k). Samozřejmě došlo i k dalším drobnějším úpravám. Celkově se ale Avii tyto úpravy vyplatily, protože tovární pilot Fritsch obsadil v závodě první místo, když dosáhl průměrné rychlosti 300,59 km/h na stokilometrové trati. V druhém kole rychlost stoupla na 301,33 km/h.
Zdroje:
Sources:
Krumbach, J.; Vraný, J.; Hurt, Z. Ilustrovaná historie letectví: Avia BH-21, Jakovlev Jak-15, -17 a -23, Supermarine Spitfire Mk.IX a XVI. Naše vojsko, Praha 1986.
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-21R-t72646#257315Verze : 0
https://www.airwar.ru/enc/fww1/bh21.html

Avia BH-21R -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-21R-t72646#433219Verze : 0
MOD