Název: Name: | Avia BH-21R | |
Originální název: Original Name: | Avia BH-21R | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1925-DD.MM.1925 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1925-DD.MM.1925 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1925 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ~1000 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 5,70 m | |
Délka: Length: | 6,87 m | |
Výška: Height: | 2,58 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 13,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 74 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | překomprimovaný Hispano Suiza 8Fb o výkonu 294 kW (400 k dvoulistá kovová vrtule Reed-Levasseur | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 305 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn Jednomotorový jednomístný vzpěrový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Speciální úprava pro rychlostní závod "O cenu presidenta republiky" konaný v roce 1925 O proti sérii došlo ke zkrácení křídel a zmenšení nosné plochy, použití kovové vrtule a speciálního listového chladiče, namontovaného pod spodní křídlo. Výkon motoru byl zvýšen na 294 kW (400 k). Samozřejmě došlo i k dalším drobnějším úpravám. Celkově se ale Avii tyto úpravy vyplatily, protože tovární pilot Fritsch obsadil v závodě první místo, když dosáhl průměrné rychlosti 300,59 km/h na stokilometrové trati. V druhém kole rychlost stoupla na 301,33 km/h. | |
Zdroje: Sources: | Krumbach, J.; Vraný, J.; Hurt, Z. Ilustrovaná historie letectví: Avia BH-21, Jakovlev Jak-15, -17 a -23, Supermarine Spitfire Mk.IX a XVI. Naše vojsko, Praha 1986. V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-21R-t72646#257315Verze : 0
https://www.airwar.ru/enc/fww1/bh21.html
Období | - |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia BH-21R |
Kamufláž | Prototypová |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 4 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-21R-t72646#433219Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.