Název: Name: | Berijev A-50M | |
Originální název: Original Name: | Бериев А-50M | |
Kategorie: Category: | letoun včasné výstrahy/velitelské stanoviště | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1992-DD.MM.2011 Taganrožský letecký výrobní podnik G. Dimitrova, Taganrog | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1992-DD.MM.2011 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 26 konverzí A-50 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 5 + 10 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 190000 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 50,50 m | |
Délka: Length: | 46,59 m | |
Výška: Height: | 14,76 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 300,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Solovjov D-30KP-2 o maximálním tahu 122,58 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 810 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 750 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10200 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 7500 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Заблотский А.Н., Сальников А.И. 75 лет ТАНТК им. Г.М. Бериева. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50M-kod-NATO-Mainstay-B-t72332#546978Verze : 0
Aubi
MOD
Iljušin/Berijev A-50M
Letoun A-50M představuje modernizovanou verzi typu Iljušin/Berijev A-50 Mainstay. Zkušenosti s provozem A-50 ukázaly, jaká má tento letoun omezení. Modernizovaná verze má odstranit tyto nedostatky a také prodloužit životnost systému A-50 o dalších dvacet let. V současné době již modernizační program běží.
Jeho hlavní součástí má být vylepšený víceúčelový třídimenzionální impulzní dopplerovský radiolokátor, který spolu s jinými systémy tvoří tzv. radiolokační komplex "Šmel-N" ("Шмель-М)". Letoun má být také vybaven kombinovaným terminálem pro příjem signálů obou fungujících družicových navigačních systémů (amerického GPS a ruského GLONASS). To by mělo zásadně zpřesnit navigaci ( odhaduje se na 10 m ). Dalším důležitým bodem modernizace je zvýšit schopnost navádění vlastních letounů na nepřátelské cíle. Zůstanou oba druhy navedení (automatické i manuální). V automatickém režimu by měl A-50M být schopen navádět více než 50 letounů současně a v manuálním režimu nejméně 30 strojů. Letoun by měl mít také daleko lepší schopnosti v komunikaci ( přenos dat v reálném čase ) s pozemními velitelskými centry a zcela nově by měl pozemní armádě nabídnout možnost předávání aktuálních informací i těm nejmenším velitelstvím na tzv. nižších stupních.
Zdroje :
https://www.airwar.ru/enc/spy/il76sk.html
https://www.airwar.ru/enc/spy/a50.html
https://www.airwar.ru/enc/spy/ai.html
ATM 10/2006, Praha, ISSN 1336-2003
ATOM 7/1993, Praha, ISSN 1210-2849
ATM 9/2005, Praha, ISSN 1336-2003
Letoun A-50M představuje modernizovanou verzi typu Iljušin/Berijev A-50 Mainstay. Zkušenosti s provozem A-50 ukázaly, jaká má tento letoun omezení. Modernizovaná verze má odstranit tyto nedostatky a také prodloužit životnost systému A-50 o dalších dvacet let. V současné době již modernizační program běží.
Jeho hlavní součástí má být vylepšený víceúčelový třídimenzionální impulzní dopplerovský radiolokátor, který spolu s jinými systémy tvoří tzv. radiolokační komplex "Šmel-N" ("Шмель-М)". Letoun má být také vybaven kombinovaným terminálem pro příjem signálů obou fungujících družicových navigačních systémů (amerického GPS a ruského GLONASS). To by mělo zásadně zpřesnit navigaci ( odhaduje se na 10 m ). Dalším důležitým bodem modernizace je zvýšit schopnost navádění vlastních letounů na nepřátelské cíle. Zůstanou oba druhy navedení (automatické i manuální). V automatickém režimu by měl A-50M být schopen navádět více než 50 letounů současně a v manuálním režimu nejméně 30 strojů. Letoun by měl mít také daleko lepší schopnosti v komunikaci ( přenos dat v reálném čase ) s pozemními velitelskými centry a zcela nově by měl pozemní armádě nabídnout možnost předávání aktuálních informací i těm nejmenším velitelstvím na tzv. nižších stupních.
Zdroje :
https://www.airwar.ru/enc/spy/il76sk.html
https://www.airwar.ru/enc/spy/a50.html
https://www.airwar.ru/enc/spy/ai.html
ATM 10/2006, Praha, ISSN 1336-2003
ATOM 7/1993, Praha, ISSN 1210-2849
ATM 9/2005, Praha, ISSN 1336-2003
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50M-kod-NATO-Mainstay-B-t72332#255525Verze : 0
ja.wikipedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Iljušin / Berijev A-50M [kód NATO: Mainstay-B] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50M-kod-NATO-Mainstay-B-t72332#552084Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.