Suchoj Su-1

Sukhoi Su-1 / Сухой Су-1
     
Název:
Name:
Suchoj Su-1 Sukhoi Su-1
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.06.1940 Charkovský letecký závod č. 135, Charkov /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.06.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
15.06.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2495 kg 5501 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2875 kg 6338 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,500 m 37ft 8,75in
Délka:
Length:
8,420 m 27ft 7,5in
Výška:
Height:
2,710 m 8ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2 215.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
144,75 kg/m2 29.65 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov M-105P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec, přeplňovaný dvěmi turbokompresory TK-2, vzletový výkon 809 kW ( 1 100 k).
Vrtule trojlistá stavitelná VIŠ-61.
Klimov M-105P twelve-cylinder liquid-cooled twin-turbocharged vee engine, rated at 1,085 hp for take-off,
driving a three-blade variable-pitch VISh-61 propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
340 l + 200 l v přídavné nádrži pod levým křídlem 74.8 UK gallons (89.8 US gallons) and 44 UK gallons (52.8 US gallons) on one drop tank under left wing.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
641 km/h v 10000 m 398.3 mph in 32808 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
525 km/h v ? m 326.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
17,0 m/s 3346.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,95 min do 5000 m 4,95 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12500 m 41010 ft
Dolet:
Range:
720 km 447.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule a
2x pevný synchronizovaný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem.
One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon stored in the axis of the propeller and
two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS synchronized machine-guns.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
prototyp výškového stíhače prototype of high-altitude fighter
Zdroje:
Sources:
Vladimir Antonov, Yefim Gordon and others, OKB Sukhoi, Leicester, Midland, 1996, ISBN 1-85780-012-5
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.sukhoi.org/eng/planes/museum/su1_3/
school415.narod.ru
http://www.sukhoi.org/planes/museum/su1_3/
http://www.airwar.ru/enc/fww2/su1.html
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-1-t722#116375 Verze : 0
Suchoj Su 1


V rámci plánovanej modernizácie sovietskych leteckých síl koncom 30-tych rokov vzniklo veľké množstvo viac či menej úspešných projektov. Jedným z tých, ktoré sa nedostali do sériovej výroby, bol aj Suchoj Su 1 resp. I-330. Tento projekt vypracoval tím okolo Pavla Suchoja a bol predstavený v roku 1939. Išlo o moderný dolnoplošný výškový stíhací letún operujúci vo výškach nad 10 000 metrov. V tejto výške bola predpokladaná aj maximálna rýchlosť lietadla 641 km/h, čo by bol pre rok 1939 naozaj vynikajúci výkon. Lietadlo malo zmiešanú konštrukciu s celokovovým krídlom a s trupom z dreva potiahnutým prekližkou. Poháňal ho 12-valcový radový kvapalinou chladený motor Klimov M-105P o vzletovom výkone 1100 konských síl. Lietadlo bolo zalietané na jeseň roku 1940. Lenže najväčším problémom lietadla sa ukázal práve motor Klimov VK-105P, resp. jeho turbokompresor TK-2. Práve prepĺňanie prostredníctvom tohto turbokompresora nikdy nefungovalo korektne. To nedokázali zmeniť inžinieri ani počas testov začiatkom roku 1941. Preto pri viacerých letoch, lietadlo turbokompresor vôbec nemalo. Na jeseň roku 1941 bola konštrukčná kancelária evakuovaná z Moskvy do Novosibirska a v rámci presunu došlo aj k zničeniu jediného prototypu. Vďaka uvedeným problémom bol projekt zamietnutý. Suchoj však projekt úplne neopustil a v roku 1942 navrhol mierne upravené lietadlo Su 3 (I-360). To dostalo o čosi menšiu plochu krídiel a zväčšené chladiče, ale tak ako predtým tak aj v roku 1942 celá vec stroskotala práve na turbokompresore TK-2, ktorý zase nepracoval tak ako mal. Ostatne, túto problematiku Sovieti nevyriešili až do konca 2. svetovej vojny.


zdroj:
http://www.suchoj.com/bis1949/Su-1/home.shtml
http://www.aviastar.org/air/russia/su-1.php
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-1-t722#236786 Verze : 0
...
Suchoj Su-1 -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-1-t722#49515 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Suchoj Su-1 -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-1-t722#116378 Verze : 0
Podľa nižšie uvedených zdrojov fotografia v predošlom príspevku patrí Suchoj Su 3 (I-360).


zdroj:
http://www.suchoj.com/bis1949/Su-1/home.shtml
http://www.aviastar.org/air/russia/su-1.php

Suchoj Su-1 -


Suchoj Su-1 -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-1-t722#236788 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více