Main Menu
User Menu

Bristol 123

     
Název:
Name:
Bristol 123
Originální název:
Original Name:
Bristol 123
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Bristol Aeroplane Co.y Ltd., Filton
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
12.06.1934
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1497 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2149 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,02 m
Délka:
Length:
7,67 m
Výška:
Height:
2,89 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,04 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Goshawk III o výkonu 518 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
378.2 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
321.9 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
www.aviastar.org
www.csd.uwo.ca
https://www.airwar.ru/enc/fww1/bristol123.html
www.en.wikipedia.org
www.en.wikipedia.org
www.aviationarchive.org.uk
www.aviationarchive.org.uk
URL : https://www.valka.cz/Bristol-123-t72192#254874Verze : 0
Bristol Type 123



Historie :
V roce 1930 vydalo britské ministerstvo letectví ( Air Ministry ) specifikaci F.7/30 ve které požadovalo moderní stíhací letoun.Specifikace F.7/30 požadovala :
1) rychlost 400 km/h
2) výzbroj čtyřmi pevnými kulomety
Na tuto specifikaci odpověděla většina britských leteckých továren se svými projekty mezi nimi třeba ( Gloster Gladiator Mk.I , Supermarine Type 224, Hawker P.V.3 , Westland F.7/30 ). Letecká továrna Bristol na specifikaci odpověděla projektem Bristol Type 123, který navrhl hlavní konstruktér Frank Barnwell. První prototyp byl zalétán na továrním letišti ve Filtonu, 12.června 1934, zkušebním pilotem C.F.Uwinsem. Hned první zkušební lety ukázaly, že prototyp je při vyšších rychlostech velice nestabilní. Dalším problémem při zalétávání, byl zpožděný vývoj a hlavně technické problémy s pohonnou jednotkou ( časté závady s kondenzačním parním chlazením motoru ). Díky těmto technickým problémům, projekt firma Bristol zastavila a letoun se do sériové výroby nedostal.
Bristol Type 132 byl jednomotorový dvojplošný stíhací letoun smíšené konstrukce, kdy celá přední část prototypu byla celokovová a zbytek trupu, křídel a svislých ocasních ploch krylo plátno.Kabina pilota byla nezakrytá. Podvozek byl kapotovaný pevný s pevným ocasním kolečkem. Prototyp poháněl motor Rolls-Royce Goshawk III s kondenzačním parním chlazením o výkonu 695 koní. Motor poháněl dvoulistou dřevěnou nestavitelnou vrtuli. S tímto motorem prototyp dosahoval maximální rychlosti 378 km/h, rychlost cestovní byla 322 km/h. Prototyp byl vyzbrojen čtyřmi pevnými kulomety Vickers ráže 7,7 mm, vždy po dvou na každé straně trupu.




Zdroje :
www.aviastar.org
www.csd.uwo.ca
https://www.airwar.ru/enc/fww1/bristol123.html
www.en.wikipedia.org
www.en.wikipedia.org
www.aviationarchive.org.uk
www.aviationarchive.org.uk
URL : https://www.valka.cz/Bristol-123-t72192#254873Verze : 0
Bristol Type 123


Zdroje :
https://www.airwar.ru/enc/fww1/bristol123.html

Bristol 123 -


Bristol 123 -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-123-t72192#254877Verze : 0
Bristol Type 123


Zdroje :
https://aviastar.org/air/england/bristol_123.php

Bristol 123 -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-123-t72192#254876Verze : 0