Iljušin Il-28T [kód NATO: Beagle]

Ilyushin Il-28T
Ильюшин Ил-28T
     
Název:
Name:
Iljušin Il-28T Ilyushin Il-28T
Originální název:
Original Name:
Ильюшин Ил-28T
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1950-DD.MM.1951 Moskevský letecký závod č. 240, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1950-DD.MM.1951
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 konverze Il-28
První vzlet:
Maiden Flight:
08.01.1951
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
13395 kg 29531 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
18760 kg 41359 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
21620 kg 47664 lb
Rozpětí:
Wingspan:
21,65 m 71ft 0,36in
Délka:
Length:
18,00 m 59ft 0,65in
Výška:
Height:
6,20 m 20ft 4,09in
Plocha křídla:
Wing Area:
60,80 m2 654.45 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov VK-1A o výkonu 26,48 kN Klimov VK-1A, thrust 5952 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4770 l
2x 950 l nádrž na konci křídla
1049 Imp gal / 1260 US gal
2x 209 Imp gal / 251 US gal wingtip tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
877 km/h v 5000 m 544.9 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13,4 m/s 2637.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,1 min do 5000 m 7,1 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11900 m 39042 ft
Dolet:
Range:
2000 km 1242.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2220 km 1379.4 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon NR-23 ráže 23 mm v přídi, 100 nábojů
2x kanon NR-23 ráže 23 mm v ocasní věži Il-K6, 450 nábojů


1x 1000kg torpédo RAT-52, 45-36AVA, TAS nebo TAV, nebo
1x 1500kg torpédo TOZ, nebo
1x 1100kg mina AMD-1000, nebo
2x 970kg torpédo 45-36MAV, nebo
4x 500kg mina AMD-500
...
1x 23 mm NR-23 cannon in the nose, 100 rounds
2x 23 mm NR-23 cannon in the Il-K6 tail turret, 450 rounds


1x 2204 lb RAT-52, 45-36AVA, TAS or TAV torpedo, or
1x 3310 lb TOZ torpedo, or
1x 2425 lb AMD-1000 mine, or
2x 2140 lb 45-36MAV torpedo, or
4x 1102 lb AMD-500 mine
...
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- prodloužená pumovnice, křídlo kvůli zachování těžiště posunuto o 100 mm vpřed, zvětšený rozvor podvozku, pomocné palivové nádrže z Il-28R, upravené prosklení kabiny -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Y.; Komissarov, D. Ilyushin Il-28 Beagle: Light Attack Bomber. Airlife Publishing, Shrewsbury 2002. ISBN 1-84037-351-2.
Якубович, Николай. Первый реактивный бомбардировщик Ил-28: Атомный мясник Сталина. Яуза, Москва 2013. ISBN 978-5-699-68115-0.
Gordon, Y.; Komissarov, D.; Komissarov, S. OKB Ilyushin: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-187-3.
Егоров, Ю. А. Самолеты ОКБ С.В.Ильюшина. Русавиа, Москва 2003. ISBN 5-900078-20-5.
Якубович, Николай. Самолеты Ильюшина: Лучшие из лучших. ЯУЗА, Москва 2009. ISBN 987-5-699-33921-1.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-28T-kod-NATO-Beagle-t72187#553237 Verze : 0
Iljušin Il - 28T ( torpedonosec )


- sériově nevyráběný, zalétaný prototyp


Prototyp této verze Il-28 vznikal v letech 1950-51. Od základní bombardovací verze se lišil hlavně prodlouženou pumovnicí. Aby v ní mohlo být neseno torpédo, byla prodloužena z 4,27 m na 6,43 m. V pumovnici tedy mohlo být neseno jedno torpédo a jedna mina. Velkou výhodou verze T bylo hlavně to, že mohla být bez potíží upravena zpět na standardní bombardér. Zvětšená pumovnice a vybavení letounu záchranným člunem mělo ale své nevýhody. Tyto úpravy zmenšily kapacitu palivových nádrží. Poklesl tedy dolet, což bylo pro lety nad mořem velmi nepříjemné. Proto bylo nutné akční rádius letounu opět zvětšit. Prototyp byl tedy vybaven přídavnými nádržemi na koncích křídel.
Tovární i státní zkoušky letounu Il-28T dopadly dobře, ale verze T se nakonec sériově nevyráběla. Hlavní a vlastně jediná připomínka byla k tomu, že verze T nemohla nést více než jedno torpédo. Proto bylo nakonec rozhodnuto vybavit standardní Il-28, které mělo námořnictvo ve výzbroji, vnějšími závěsníky pro torpéda. I tato varianta nakonec dostala označení Il-28 T.
V roce 1956 byly veškeré snahy upravit Il-28 na specializovaný nosič torpéd zastaveny. Bylo totiž rozhodnuto použít pro boj proti námořním cílům letouny Tu-16 K / M / T, které disponovaly jak podstatně větším doletem ( cca 7 000 km ), tak i větší nosností ( cca 9 000 kg ).


Zdroje k Il-28 / Il-28Š / Il-28T / Il-28D :
V.Němeček, Vojenská letadla 1 – 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
V.Němeček, Československá letadla II, Naše vojsko 1984, 28-122-84
M.Velek, Il-28 – EDICE TRIÁDA, Naše vojsko1987, 28-045-87
http://www.airwar.ru/enc/attack/il28sh.html
http://www.airwar.ru/enc/bomber/il28.html
http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-28T-kod-NATO-Beagle-t72187#254832 Verze : 1
Iljušin Il-28T (obrázek)


Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html
Iljušin Il-28T [kód NATO: Beagle] - Iljušin Il-28T

Iljušin Il-28T
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-28T-kod-NATO-Beagle-t72187#254834 Verze : 0
Iljušin Il-28T (obrázek)


Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html
Iljušin Il-28T [kód NATO: Beagle] - Iljušin Il-28T

Iljušin Il-28T
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-28T-kod-NATO-Beagle-t72187#254833 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více