Keystone XB-1 Super Cyclops

     
Název:
Name:
Keystone XB-1B Super Cyclops Keystone XB-1B Super Cyclops
Originální název:
Original Name:
Keystone XB-1B Super Cyclops
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1927-DD.MM.1927 Keystone Aircraft Corp., Bristol, Pennsylvania
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1927-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (27-334)
První vzlet:
Maiden Flight:
24.08.1927
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4292 kg 9462 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7484 kg 16500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7729 kg 17039 lb
Rozpětí:
Wingspan:
25.91 m 85ft
Délka:
Length:
18.9 1) m 62ft1)
Výška:
Height:
5.87 m 19ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
149.02 m2 1604 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Curtiss V-1570-5 Conqueror o výkonu 447 kW
Curtiss V-1570-5 Conqueror, power 600 hp
two-bladed metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1680 l 444 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
188.3 1) km/h v 0 m 1171) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4572 m 15000 ft
Dolet:
Range:
1126.5 km 700 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý dvojitý 7,7mm kulomet Lewis v předním střelišti
1x pohyblivý dvojitý 7,7mm kulomet Lewis v motorových gondolách

1134 kg pum, na krátké vzdálenosti 1814 kg bomb
1x flexible twin .30 Lewis machine gun in nose
1x flexible twin .30 Lewis machine gun each engine nacelle

2500 lb of bombs, 4000 lb for short distances
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
XB-1 s 380kW motory Packard 2A-1530:
1) 18,75 m
2) 160,9 km/h
XB-1, 510 hp Packard 2A-1530s:
1) 61ft 6in
2) 100 mph
Zdroje:
Sources:
Jones, LLoyd S. U.S. Bombers. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1974.
http://joebaugher.com/usaf_bombers/b1.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
www.americancombatplanes.com

Keystone XB-1 Super Cyclops - Keystone XB-1

Keystone XB-1
Keystone XB-1 Super Cyclops -


Keystone XB-1 Super Cyclops - Pozdější podoba střeliště v motorové gondole.

Pozdější podoba střeliště v motorové gondole.
URL : https://www.valka.cz/Keystone-XB-1-Super-Cyclops-t72073#461406 Verze : 0
Po neúspěchu s bombardérem HB-1 se firma Huff-Daland pokusila o stejné řešení, jaké použila u LB-1 - přestavět zamítnutý jednomotorový typ na dvoumotorový a pokusit se znovu o zakázku. Nový prototyp, který podle nového systému značení začal řadu bombardérů B, XB-1, byl původně poháněn dvěma motory Packard 2A-1530 o výkonu 375 kW a poprvé vzlétl na firemním letišti u Bristolu 24. srpna 1927, pilotován poručíkem Frankem Tyndallem. Rozdílů mezi HB-1 a B-1 ovšem bylo víc, nový stroj také měl dvojitý ocas a kvůli zlepšení obrazy zadní hemisféry byla do zadních částí motorových gondol umístěna otevřená střeliště. Další střeliště bylo v přídi, tvarově podobné přídím strojů řady LB.

Výkonově nedostačující motory Packard byly později zaměněny za nové Curtissy Conqueror V-1570-5, prototyp byl kvůli tomu přejmenován na XB-1B. V této podobě se stroj účastnil konkursu proti Curtissu B-2 Condor, Sikorskému S-37B Guardian a Atlantic-Fokker XLB-2. Zaslouženě vyhrál Curtiss, který měl při stejných motorech stejnou nosnost a dolet a přitom dosahoval o skoro 25 km/h vyšší rychlosti. V únoru 1928 byl sice objednán pro sériovou výrobu nejprve menší a lacinější Keystone LB-6, o několik měsícu později ale byla uzavřena zakázka i na Curtissův stroj, a tak padly poslední naděje na výrobu B-1.

Zdroj:
http://home.att.net/~jbaugher2/b1.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.airwar.ru/enc/bww1/b1.html
http://earlyaviators.com/etyndall.htm
Keystone XB-1 Super Cyclops - Keystone XB-1B, motor Conqueror.

Keystone XB-1B, motor Conqueror.
Keystone XB-1 Super Cyclops -


Keystone XB-1 Super Cyclops -


URL : https://www.valka.cz/Keystone-XB-1-Super-Cyclops-t72073#254291 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více