Název: Name: | Keystone XLB-3A | |
Originální název: Original Name: | Keystone XLB-3A | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1927-DD.MM.1927 Keystone Aircraft Corp., Bristol, Pennsylvania | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1927-DD.MM.1927 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (27-333) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2751 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5299 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 20.27 m | |
Délka: Length: | 13.72 m | |
Výška: Height: | 5.13 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 105.79 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1340-1 Wasp o výkonu 306 kW dvoulistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 908-1325 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 186.7 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 149.7 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 2.8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11.3 min do 1524 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3417 m | |
Dolet: Range: | 875.5 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x dvojitý pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm na přídi 1x dvojitý pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm na hřbetě 1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm v podlaze 997 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | https://joebaugher.com/usaf_bombers/lb3.html www.nationalmuseum.af.mil www.nationalmuseum.af.mil |
URL : https://www.valka.cz/Keystone-XLB-3A-t72043#461113Verze : 0
Aubi
MOD
Huff-Daland LB-3
Lehký bombardér Huff-Daland LB-1 byl armádním letectvem odmítnut hlavně kvůli nedůvěře v jeho jednomotorové uspořádání. Firma Huff-Daland (a konkrétně její šéfkonstruktér, James McDonnell, později zakladatel firmy McDonnell Aircraft) proto zkusila svůj bombardér překonstruovat pro dva motory menšího výkonu, čímž založila na meziválečné poměry úspěšnou řadu dvoumotorových dvouplošných bombadérů, které sloužily až do poloviny 30. let. První z těchto dvoumotorových strojů, Huff-Daland XLB-3 (označení LB-2 bylo přiděleno výrobku firmy Fokker-Atlantic) tedy místo původního motoru dostal dva řadové invertní motory Liberty V-1410-1, umístěné na dolní křídlo. Jednoduchá směrovka, převzatá z LB-1, byla doplněna pomocnými plochami na koncích výškovek, na přídi vznikl prostor pro druhého střelce a pumometčíka. Souběžně s LB-3 vznikl i prototyp XLB-5, který se lišil pouze použitím klasických motorů Liberty místo invertních.
Prototyp XLB-3 byl dokončen někdy v době, kdy již firma Huff-Daland změnila majitele a stala se z ní Keystone Aircraft Corp. Proto se následující stroje řady LB vyráběly již pod novým jménem. LB-3 ovšem do sériové výroby nešel, experimentální invertní motory se neprokázaly jako vhodné a ještě před prvním startem byly nahrazeny dvěma hvězdicovými motory Pratt & Whitney R-1340-1, což způsobilo změnu označení na Keystone XLB-3A. Výkony této podoby byly slabší než původního jednomotorového stroje, a nepřesvědčily armádu k nákupu. Lépe se vedlo souběžně vyvíjenému LB-5, který se tak stal prvním bombardérem firmy Keystone.
Zdroj:
https://home.att.net/~jbaugher2/lb3.html
www.nationalmuseum.af.mil
https://aerofiles.com/_huff.html
Keystone XLB-3A.
Zdroj: www.nationalmuseum.af.mil
Huff-Daland XLB-3.
Zdroj: www.nationalmuseum.af.mil
Lehký bombardér Huff-Daland LB-1 byl armádním letectvem odmítnut hlavně kvůli nedůvěře v jeho jednomotorové uspořádání. Firma Huff-Daland (a konkrétně její šéfkonstruktér, James McDonnell, později zakladatel firmy McDonnell Aircraft) proto zkusila svůj bombardér překonstruovat pro dva motory menšího výkonu, čímž založila na meziválečné poměry úspěšnou řadu dvoumotorových dvouplošných bombadérů, které sloužily až do poloviny 30. let. První z těchto dvoumotorových strojů, Huff-Daland XLB-3 (označení LB-2 bylo přiděleno výrobku firmy Fokker-Atlantic) tedy místo původního motoru dostal dva řadové invertní motory Liberty V-1410-1, umístěné na dolní křídlo. Jednoduchá směrovka, převzatá z LB-1, byla doplněna pomocnými plochami na koncích výškovek, na přídi vznikl prostor pro druhého střelce a pumometčíka. Souběžně s LB-3 vznikl i prototyp XLB-5, který se lišil pouze použitím klasických motorů Liberty místo invertních.
Prototyp XLB-3 byl dokončen někdy v době, kdy již firma Huff-Daland změnila majitele a stala se z ní Keystone Aircraft Corp. Proto se následující stroje řady LB vyráběly již pod novým jménem. LB-3 ovšem do sériové výroby nešel, experimentální invertní motory se neprokázaly jako vhodné a ještě před prvním startem byly nahrazeny dvěma hvězdicovými motory Pratt & Whitney R-1340-1, což způsobilo změnu označení na Keystone XLB-3A. Výkony této podoby byly slabší než původního jednomotorového stroje, a nepřesvědčily armádu k nákupu. Lépe se vedlo souběžně vyvíjenému LB-5, který se tak stal prvním bombardérem firmy Keystone.
Zdroj:
https://home.att.net/~jbaugher2/lb3.html
www.nationalmuseum.af.mil
https://aerofiles.com/_huff.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Keystone XLB-3A.
Zdroj: www.nationalmuseum.af.mil
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Huff-Daland XLB-3.
Zdroj: www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Keystone-XLB-3A-t72043#254035Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.