Main Menu
User Menu

Bristol 148

     
Název:
Name:
Bristol 148
Originální název:
Original Name:
Bristol 148
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1938 Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy
První vzlet:
Maiden Flight:
15.10.1937
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2018 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2381 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12.19 m
Délka:
Length:
9.45 m
Výška:
Height:
3.2 m
Plocha křídla:
Wing Area:
25.55 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Mercury IX o výkonu 656 kW
třílistá kovová nastavitelná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
410.4 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
346 km/h v 0 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9510 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Browning ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm


227 kg pum
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
www.en.wikipedia.org
https://www.airwar.ru/enc/other2/bristol148.html
www.fr.wikipedia.org
https://www.maltaaviationmuseum.com/engines.asp
https://www.en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Mercury
URL : https://www.valka.cz/Bristol-148-t71959#253639Verze : 0
Bristol Type 148


Zdroje :
www.aviastar.org
https://www.airwar.ru/enc/other2/bristol148.html

Bristol 148 -


Bristol 148 -


Bristol 148 -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-148-t71959#253640Verze : 0
Bristol Type 148


Historie :
V roce 1935 vydalo britské ministerstvo letectví ( Air Ministry ) specifikaci A.39/34, ve které požadovalo jednomotorový víceúčelový letoun, schopný v případě potřeby, podporovat pozemní jednotky střelbou z palubních zbraní. Specifikace A.39/34 požadovala :
1) rychlost letounu kolem 420 km/h
2) možnost operovat na malých polních letištích
3) schopnost bombardovat
4) dobrou ovladatelnost při nízké rychlosti
5) dobrý výhled z kabiny
6) výzbroj letounu minimálně dvěma kulomety
Na tuto specifikaci odpovědělo hned několik britských leteckých firem ( Hawker, Avro, Westland ) a také firma Bristol se svým projektem Type 148. Letecký konstruktér firmy Bristol, ing. Frank Barnwell, inspirovaný předchozí konstrukcí navrhl klasický dolnoplošný letoun. Vznikl tak jednomotorový dolnoplošný letoun, se zatahovacím hlavním podvozkem a pevným ocasním kolečkem. Letoun měl sloužit i jako pozorovací a proto konstruktér navrhl velkou prosklenou pilotní kabinu. V prosklené pilotní kabině bylo dostatek místa na umístnění radiostanice, fotografických přístrojů nebo kamery a na jejím konci střeleckého stanoviště. Prototyp měl být vyzbrojen dvojicí pevných kulometů a jedním pohyblivým kulometem , který by obsluhoval střelec na konci pilotní kabiny. V červnu 1935 objednalo ministerstvo letectví výrobu dvou prototypů. První prototyp označený číslem ( K 6551 ), poprvé vzlétl 15. října 1937 a pilotoval jej osvědčený zkušební pilot firmy C.F.Uwins. První vyrobený prototyp neměl při prvních zkušebních letech, ještě osazen pohyblivý kulomet. Při jednom ze zkušebních letů prototyp při přistání havaroval. Během oprav byl do prvního prototypu osazen nový a silnější motor typu Bristol Perseus XII o výkonu 905 koní. Druhý prototyp označený číslem ( K 6552 ), který byl mezitím vyroben, poháněl zase jiný motor a to typ Bristol Taurus II o výkonu 1 050 koní. Tento prototyp byl označen jako Type 148B a zalétán v květnu 1938. Ovšem krátce po těchto zkušebních letech, byl celý projekt zastaven a letoun se tak do sériové výroby nikdy nedostal.
Letoun Bristol Type 148 byl jednomotorový víceúčelový dolnoplošník. Hlavní podvozek se zatahoval do křídel směrem k trupu, pevné ocasní kolečko bylo kryto elegatní aerodynamickou kapsou. První vyrobený prototyp poháněl devítiválcový hvězdicový motor Bristol Mercury IX o výkonu 880 koní. Prototyp dosahoval s tímto motorem maximální rychlosti 410 km/h. Výzbroj letoun sestávala ze dvou pevných kulometů Browning ráže 7,7 mm, umístněných v levém křídle a jednoho pohyblivého kulometu Browning ráže 7,7 mm, který ovládal střelec ze svého stanoviště na konci pilotní kabiny. Na malé závěsy pod křídly bylo možné umístnit lehké pumy o celkové hmotnosti 227 kg.



Zdroje :
www.en.wikipedia.org
www.en.wikipedia.org
https://www.airwar.ru/enc/other2/bristol148.html
www.fr.wikipedia.org
https://www.maltaaviationmuseum.com/engines.asp
https://www.en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Mercury
www.aviationarchive.org.uk
https://www.en.wikipedia.org/wiki/Frank_Barnwell
www.aviationarchive.org.uk
URL : https://www.valka.cz/Bristol-148-t71959#253638Verze : 0