Název: Name: | Tarrant Tabor | |
Originální název: Original Name: | Tarrant Tabor | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1919-DD.MM.1919 W.G Tarrant Ltd., Byfleet / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1919-DD.MM.1919 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.03.1919 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | trojplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 11226 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 20263 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 40.01 m | |
Délka: Length: | 22.3 m | |
Výška: Height: | 11.35 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 459.87 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 6 | |
Typ: Type: | Napier Lion o výkonu 336 kW dvoulisté dřevěná vrtule u tažných motorů, u tlačných čtyřlisté | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 177 1) km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 33.5 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3962 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | plánovaná: 20x 104kg gomba | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) všechny výkony jsou pouze odhadované Odhadovaná vytrvalost: 12 h | |
Zdroje: Sources: | Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5. www.aviastar.org http://en.wikipedia.org/wiki/Tarrant_Tabor www.csd.uwo.ca |
URL : https://www.valka.cz/Tarrant-Tabor-t71917#400127Verze : 0
Aubi
MOD
Koncem první světové války navrhl Walter Barling z Royal Aircraft Factory ve spolupráci s firmou W.G. Warrant Ltd. obrovský bombardér pro plánované nálety na Berlín. W.G Tarrant Ltd., sídlící v Byfleetu, Surrey, která v této době hlavně dodávala součásti pro letecké továrny, a vlastnila patenty na mřížovou dřevěnou kostru křídel a trupu. Tarrant Tabor, jak byl nový bombardér pojmenován, byl navržen jako dvojplošník poháněný čtyřmi motory Siddeley Deasy Tiger. Ty ovšem nebyly dostupné, proto byl projekt upraven pro šest motorů Napier Lion a při této příležitosti bylo přidáno ještě třetí křídlo. Protože bývalé horní, nyní prostřední křídlo si zachovalo původní rozměry, stále mělo největší rozpětí. Čtyři motory byly umístěny na vzpěrách mezi dolní a prostřední křídla, v tandemovém uspořádání. Přímo na nimi, mezi středním a horním křídlem, byly zbylé dva tažné motory. Tabory měly startovat z Anglie a měly být schopné doručit 700 kg bomb nad Berlín maximální rychlostí 170 km/h.
Tabor byl tak rozpěrný, že konečná stavba musela být provedena v balonovém hangáru ve Farnborough. K prvnímu letu byl nachystán 26. května 1919. Mezitím byl nezávisle na sobě prozkoumán RAE a Národní fyzikální laboratoří. Podle RAE byl těžký na ocas, a zpráva doporučila přidat do přídě 450 kg závaží. S tím ale zástupci firmy Warrant nesouhlasili, a není jisté, zda o posledních úpravách před prvním vzletem věděla osádka. Pilotovat měli kapitánové F. G. Dunn a P. T. Rawlings. Po zdlouhavém nastartování všech šesti motorů se letadlo dalo do pohybu a po odlepení ocasu od země pilot pravděpodobně přidal plyn na horním páru motorů. Výsledkem bylo, že motory, umístěné příliš vysoko nad osou letounu, ve spolupráci s přidaným balastem v přídi, ho překlopily dopředu a stroj se zapíchl přídí do letové dráhy, přičemž oba piloti zahynuli.
Tabor již nebyl opraven, ale Walter Barling na něj později navázal v Americe, kde navrhnul noční dálkový bombardér Witteman-Lewis XNBL-1 Barling Bomber.
Zdroj:
www.aviastar.org
http://en.wikipedia.org/wiki/Tarrant_Tabor
www.csd.uwo.ca
http://www.podniebni.zafriko.pl/str/samoloty_na_t
www.aviastar.org
http://www.uh.edu/engines/epi2099.htm
Tabor byl tak rozpěrný, že konečná stavba musela být provedena v balonovém hangáru ve Farnborough. K prvnímu letu byl nachystán 26. května 1919. Mezitím byl nezávisle na sobě prozkoumán RAE a Národní fyzikální laboratoří. Podle RAE byl těžký na ocas, a zpráva doporučila přidat do přídě 450 kg závaží. S tím ale zástupci firmy Warrant nesouhlasili, a není jisté, zda o posledních úpravách před prvním vzletem věděla osádka. Pilotovat měli kapitánové F. G. Dunn a P. T. Rawlings. Po zdlouhavém nastartování všech šesti motorů se letadlo dalo do pohybu a po odlepení ocasu od země pilot pravděpodobně přidal plyn na horním páru motorů. Výsledkem bylo, že motory, umístěné příliš vysoko nad osou letounu, ve spolupráci s přidaným balastem v přídi, ho překlopily dopředu a stroj se zapíchl přídí do letové dráhy, přičemž oba piloti zahynuli.
Tabor již nebyl opraven, ale Walter Barling na něj později navázal v Americe, kde navrhnul noční dálkový bombardér Witteman-Lewis XNBL-1 Barling Bomber.
Zdroj:
www.aviastar.org
http://en.wikipedia.org/wiki/Tarrant_Tabor
www.csd.uwo.ca
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.podniebni.zafriko.pl/str/samoloty_na_t
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.aviastar.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.uh.edu/engines/epi2099.htm
URL : https://www.valka.cz/Tarrant-Tabor-t71917#253487Verze : 0
Aubi
MOD
Ještě jeden pohled - tentokrát odzadu.
pramen - upload.wikimedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen - upload.wikimedia.org
URL : https://www.valka.cz/Tarrant-Tabor-t71917#373313Verze : 0
Na doplnění ještě dvojice obrázků. Pramen uveden v komentáři.
pramen - http://flyingmachines.ru/Images7/Flight/1919/627-1
pramen - flyingmachines.ru
Originální komentář konstatuje, že se nejedná o tunel podzemky, ale pohled do trupu tohoto bombardéru :-)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Witteman-Lewis XNBL-1 Barling Bomber |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen - http://flyingmachines.ru/Images7/Flight/1919/627-1
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Witteman-Lewis XNBL-1 Barling Bomber |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen - flyingmachines.ru
Originální komentář konstatuje, že se nejedná o tunel podzemky, ale pohled do trupu tohoto bombardéru :-)
URL : https://www.valka.cz/Tarrant-Tabor-t71917#420805Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.