Armstrong Whitworth A.W.29

     
Název:
Name:
Armstrong Whitworth A.W.29 Armstrong Whitworth A.W.29
Originální název:
Original Name:
Armstrong Whitworth A.W.29
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Sir W. G. Armstrong Whitworth Aircraft Ltd, Coventry
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
06.12.1936
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2665 kg 5875 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4082 kg 9000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14.94 m 49ft
Délka:
Length:
13.36 m 43ft 10in
Výška:
Height:
4.04 m 13ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
42.55 m2 458 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Armstrong Siddeley Tiger VIII o výkonu 686 kW
třílistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
Armstrong Siddeley Tiger VIII, power 920 hp
three-blade two-pitch propeller Hamilton Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
362.1 km/h v 4572 m 225 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11 min do 3048 m 11 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6401 m 21000 ft
Dolet:
Range:
1102.4 km 685 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers v trupu
1x 7,7mm kulomet Lewis v hřbetní věži Armstrong Whitworth


4x 113kg bomba
One fixed 0.303in Vickers K machine-gun
One flexible rear-ward-firing 0.303in Lewis machine-gun in the Armstrong Whitworth dorsal turret


Four 250 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Tapper, Oliver. Armstrong Whitworth Aircraft since 1913 Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0-85177-826-7.
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
http:/www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=118
http://www.aviastar.org/air/england/arm_aw-29.php
http://www.airwar.ru/enc/bww1/aw29.html

Armstrong Whitworth A.W.29 -


Armstrong Whitworth A.W.29 -


Armstrong Whitworth A.W.29 -


URL : https://www.valka.cz/Armstrong-Whitworth-A-W-29-t71900#384737 Verze : 1
V srpnu 1932 vydalo britské ministerstvo letectví specifikace P.27/32, ve kterých formulovalo požadavky na denní jednomotorový bombardér. Ten měl u RAF nahradit Hawkery Hart. Nový stroj měl být celokovový jednoplošník s nosností 450 kg, doletem 1600 km a maximální rychlostí 322 km/h. Výzbroj se měla skládat ze dvou kulometů, pevného a pohyblivého, ovládaného druhým členem osádky. V květnu 1933 poslaly do konkurzu svoje projekty firmy Hawker, Bristol, Vickers Armstrong, Fairey a Armstrong Whitworth, ovšem pouze dvě poslední postoupily a dostaly objednávku na prototypy.
Stroj firmy Armstrong Whitworth byl označen A.W.29, jeho konkurentem byl Fairey Battle. A.W.29 navrhl John Lloyd a šlo o kovový středoplošník, potažený hliníkovým plechem (část křídel a ocasu plátnem), s křídly vycházejícími z dvoumotorového A.W.23. V centroplánu byly pumovnice o maximální nosnosti čtyř 113,5kg pum. Podvozek byl hydraulicky zatahovatelný, část kol ovšem vyčnívala pod dolní křídlo. K obraně letounu sloužila střelecká věž vlastní konstrukce (většina strojů obdobného určení měla v této době pouze kulomet uložený na čepu) s kulometem Lewis, kromě pilota a střelce byl členem osádky také radista, který měl společnou kabinu s pilotem. Motor byl čtrnáctiválcový hvězdicový Armstrong Siddeley Tiger VIII o výkonu 686 kW, uvažovalo se o možnosti zástavby 21válcového Armstrong Siddeley Deerhound o výkonu 1119 kW.
Projekt ovšem neměl příliš velkou podporu ze strany ministerstva, protože v této době teprve začaly být dodávány letouny vycházející z velmi oblíbeného Hartu, jako byl Hind, Audax a další. Firma Armstrong Whitworth proto zkusila svůj typ udat také jinde, konkrétně kanadskému letectvu. To ovšem neprojevilo zájem. Postup prací brzdila také čerstvě zaváděná sériová výroba bombardéru Whitley. První prototyp A.W.29 byl poprvé zalétán 6. prosince 1936 pilotem Charlesem K. Turnerem. Konkurenční Battle byl již v této době chystán do sériové výroby. V porovnání s Battlem byl A.W.29 o něco horší, jeho motor byl slabší než Merlin a větší čelní odpor motoru i tlustších křídel také výkonům příliš nepomohl.
Přestože již A.W.29 neměl šanci na uplatnění v původním konkurzu, nadále pokračovaly práce na jeho modernizaci, hlavně na zlepšení jeho aerodynamických vlastnostech, zvýšení užitečného nákladu a rychlosti. V roce 1937 firma přestala s pracemi, stroj byl předán A&AEE v Martlesham Heath, kde byl až do roku 1940. V srpnu tohoto roku byl jediný postavený prototyp sešrotován.

Zdroj:
http://www.samoloty.ow.pl/str191.htm
http://www.aviastar.org/air/england/arm_aw-29.php
http://www.airwar.ru/enc/bww2/aw29.html
www.britishaircraft.co.uk
Armstrong Whitworth A.W.29 - http://1000aircraftphotos.com/Contributions/KleinBernhard/6201L.jpg

1000aircraftphotos.com
URL : https://www.valka.cz/Armstrong-Whitworth-A-W-29-t71900#253426 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více