Název: Name: | 7TP | |
Originální název: Original Name: | Czołg lekki 7TP | |
Kategorie: Category: | lehký tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 Państwowe Zakłady Inżynierii, Warszawa / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 40 (24?) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.08.934 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 9400 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 4600 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 4560 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2430 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2190 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 381 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 267 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0,6 MPa | |
Pancéřování: Armour: | Ocelové profily s přišroubovanými pancéřovými plechy Korba: Čelo: 10-17 mm Boky: 13 mm Zadní: 13 mm Vrchní: 10 mm Spodní: 9,5 mm Vrchní kryt motoru: 5 mm Věž: 13 mm Vrch věže: 5 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Šestiválec Saurer VBLDb (tovární licenční označení PZInż. 235) | |
Výkon: Power: | 81 kW při 1800 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 32 (37?) km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 20 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 150 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 130 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 36 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 1,80 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,75 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,00 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 2 x 7,92 mm kulomet Browning wz. 30 + 6000 nábojů | |
Vedlejší: Secondary: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Spotřeba PHM - 80 l/100 km - silnice, 100 l/100 km - terén | |
Zdroje: Sources: | https://www.militarium.net/viewart.php?aid=190 Jońca, Andrzej, Szubański, Rajmund, Tarczyński, Jan: Wrzesień 1939-pojazdy Wojska Polskiego. Barwa i broń, WKŁ, Warszawa 1990 Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs – Obrněná technika 5 , Ares 2004, ISBN 80-86158-32-2 HPM 9 a 10 / 2001 |
URL : https://www.valka.cz/7TP-dvouvezovy-t71660#292371Verze : 1
stary
MOD
commons.wikimedia.org
Období | - |
Typ stroje | 7TP (dvouvěžový) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/7TP-dvouvezovy-t71660#655459Verze : 0
Aubi
MOD
Jsem autorem náčrtu dle předlohy.
Věž s kulometem Hotchkiss ...
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Věž s kulometem Hotchkiss ...
URL : https://www.valka.cz/7TP-dvouvezovy-t71660#252357Verze : 0
Jsem autorem náčrtu dle předlohy.
Věž s kulometem Browning ...
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Věž s kulometem Browning ...
URL : https://www.valka.cz/7TP-dvouvezovy-t71660#252358Verze : 0
Výroba dvouvěžových tanků 7 TP
Jednotlivé komponenty byly vyráběny různými firmami.
Pancéřové pláty – huť Pokój v Nové Bytomi, huť Baildon v Katovicích a huť Batory v Hajdukach Wielkich.
Lité články pásů – Towarzystwo Przemysłowe Zakładów Mechanicznych Lilpop, Rau i Loewenstein ve Varšavě.
Radiostanice a spojovací materiál – Państwowe Zakłady Tele i Radiotechniczne ve Varšavě.
Gumové součásti konstrukce – Zakłady Kauczukowe SA v Piastowie a firma Tschakert i S-ka, Fabryka Uszczelnień do Maszyn ve Varšavě.
Optika – Państwowe Zakłady Optyczne ve Varšavě
Motory, podvozky a kompletace tanků byly vyráběny a prováděny v Państwowych Zakładach Inżynierii v Czechowicach (Ursus) u Varšavy.
Přejímky pancéřování prováděla speciální skupina - Vojenský technický dozor č. 5 v Chřanově.
Přejímky kompletních tanků prováděl Vojenský technický dozor č. 3 ve Varšavě.
První prototyp tanku ev.č. 1595 nesl název „Smok″ (Drak) a v listopadu 1936 byl přestavěn na jednověžový s použitou originální věží „Bofors″.
Druhý prototyp ev.č. 1596 nesl název „Słoń″ (Slon).
První smlouva na výrobu 22 dvouvěžových tanků 7 TP pro výzbroj jedné roty a školení osádek byla zadána 18. března 1935 ( číslo smlouvy 655/34-35 Panc.) s termínem dodání do 25.03.1936.
V roce 1935 byly postaveny 4 tanky této série. Zbytek série byl vyroben v roce 1936.
Druhá zakázka (č. smlouvy 3/36-37 Panc.) na výrobu 16 dvouvěžových tanků pro jednu rotu byla podepsána 7. (17.?) února 1936 s termínem dodávky do 15. ledna 1937.
Dva tanky zůstaly ve dvouvěžovém provedení. V průběhu výroby této série bylo rozhodnuto o přestavbě 14 kusů na jednověžové. Z důvodu opoždění vývoje dvouzbraňové věže však byly vyrobeny jako dvouvěžové a na jednověžové byly přestavěny teprve v roce 1938. Termín dodávky této série byl posunut na DD.MM.193?.
Celkem bylo vyrobeno:
2 prototypy – z toho 1 přestavěn na jednověžový
22 tanků 1. série
16 tanků 2. série – z toho 14 tanků přestavěno na jednověžové
15. srpna 1939 bylo u jednotek:
2. obrněný prapor – 10 kusů v tom 2 cvičně-mobilizační a 8 školních
3. obrněný prapor – 7 školních
Školící středisko útočné vozby v Modlinu – 8 školních
Zdroje:
Komuda, Leszek: Czołg Lekki 7 TP, Typy broni i uzbrojenia nr. 21, MON, Warszawa 1973
Magnuski, Janusz: Produkcja czołgów 7 TP, 1935-1939 r., in: Nowa Technika Wojskowa, 12/1996, str. 14-17
Jednotlivé komponenty byly vyráběny různými firmami.
Pancéřové pláty – huť Pokój v Nové Bytomi, huť Baildon v Katovicích a huť Batory v Hajdukach Wielkich.
Lité články pásů – Towarzystwo Przemysłowe Zakładów Mechanicznych Lilpop, Rau i Loewenstein ve Varšavě.
Radiostanice a spojovací materiál – Państwowe Zakłady Tele i Radiotechniczne ve Varšavě.
Gumové součásti konstrukce – Zakłady Kauczukowe SA v Piastowie a firma Tschakert i S-ka, Fabryka Uszczelnień do Maszyn ve Varšavě.
Optika – Państwowe Zakłady Optyczne ve Varšavě
Motory, podvozky a kompletace tanků byly vyráběny a prováděny v Państwowych Zakładach Inżynierii v Czechowicach (Ursus) u Varšavy.
Přejímky pancéřování prováděla speciální skupina - Vojenský technický dozor č. 5 v Chřanově.
Přejímky kompletních tanků prováděl Vojenský technický dozor č. 3 ve Varšavě.
První prototyp tanku ev.č. 1595 nesl název „Smok″ (Drak) a v listopadu 1936 byl přestavěn na jednověžový s použitou originální věží „Bofors″.
Druhý prototyp ev.č. 1596 nesl název „Słoń″ (Slon).
První smlouva na výrobu 22 dvouvěžových tanků 7 TP pro výzbroj jedné roty a školení osádek byla zadána 18. března 1935 ( číslo smlouvy 655/34-35 Panc.) s termínem dodání do 25.03.1936.
V roce 1935 byly postaveny 4 tanky této série. Zbytek série byl vyroben v roce 1936.
Druhá zakázka (č. smlouvy 3/36-37 Panc.) na výrobu 16 dvouvěžových tanků pro jednu rotu byla podepsána 7. (17.?) února 1936 s termínem dodávky do 15. ledna 1937.
Dva tanky zůstaly ve dvouvěžovém provedení. V průběhu výroby této série bylo rozhodnuto o přestavbě 14 kusů na jednověžové. Z důvodu opoždění vývoje dvouzbraňové věže však byly vyrobeny jako dvouvěžové a na jednověžové byly přestavěny teprve v roce 1938. Termín dodávky této série byl posunut na DD.MM.193?.
Celkem bylo vyrobeno:
2 prototypy – z toho 1 přestavěn na jednověžový
22 tanků 1. série
16 tanků 2. série – z toho 14 tanků přestavěno na jednověžové
15. srpna 1939 bylo u jednotek:
2. obrněný prapor – 10 kusů v tom 2 cvičně-mobilizační a 8 školních
3. obrněný prapor – 7 školních
Školící středisko útočné vozby v Modlinu – 8 školních
Zdroje:
Komuda, Leszek: Czołg Lekki 7 TP, Typy broni i uzbrojenia nr. 21, MON, Warszawa 1973
Magnuski, Janusz: Produkcja czołgów 7 TP, 1935-1939 r., in: Nowa Technika Wojskowa, 12/1996, str. 14-17
URL : https://www.valka.cz/7TP-dvouvezovy-t71660#363260Verze : 0
stary
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.