Nakadžima E8N2 [Dave]

Nakajima E8N2 / 中島 E8N2 ・ 九五式二号水上偵察機
     
Název:
Name:
Nakadžima E8N2 Nakajima E8N2
Originální název:
Original Name:
九五式二号水上偵察機 (E8N2)
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.193R-DD.MM.1940 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
DD.MM.1938-DD.MM.1940 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.193R-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Nakajima
7 prototypů
700 sériových letadel E8N1/E8N2
Kawanishi
48 sériových letadel
755 (obě verze dohromady)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1934 E8N1
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1320 kg 2910 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1900 kg 4189 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,980 m 36ft 0,27in
Délka:
Length:
8,810 m 28ft 10,85in
Výška:
Height:
3,840 m 12ft 7,18in
Plocha křídla:
Wing Area:
26,50 m2 285.24 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
71,70 kg/m2 14.69 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 KAI 2 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 463 kW (630 k) a 338 kW (460 k) v h= 3 000 m.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu typu o průměru 2 700 mm.
Nakajima Kotobuki 2 KAI 2 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 621 hp for take-off and 454 hp at 9,842 ft,
driving a two-blade fixed-pitch metel propeller of the diameter 8ft 10,3in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
594 l 137.7 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
301 km/h v 3000 m 187 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v ? m 115 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,07 m/s 801.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,52 min do 3000 m 6,52 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7270 m 23852 ft
Dolet:
Range:
890 km 553 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1681 km 1044.5 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
Pumová zátěž: 60 kg (2x 30 kg)
One fixed forward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun and
one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in dorsal position.
External stores: two 66 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
九五式水上偵察機 (E8N2) - Gjúgo-šiki suidžó teisacuki (E8N2) - Průzkumný hydroplán Typ 95-2 (E8N2)
Spojenecké kódové jméno: Dave
九五式水上偵察機 (E8N2) - Gyúgo-shiki suijó teisatsuki (E8N2) - Navy Type 95 Reconnaissance Seaplane Model 2 (E8N2)
Allied reporting name: "Dave"
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes Of The World No. 47, Imperial Japanese Navy Reconnaissance Seaplane, str. 15, Bunrindo Co., Ltd., rok 1997, ISBN4-83919-044-X.
Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-56-0
Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu 1931-1941 (Prolog), Cheb, Svět křídel, 1994, ISBN 80-85280-26-4.
http://www.combinedfleet.com/ijna/e8n.htm
koapp.narod.ru
archiv autora

Nakadžima E8N2 [Dave] -


Nakadžima E8N2 [Dave] -


Nakadžima E8N2 [Dave] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-E8N2-Dave-t71413#251724 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více