Název: Name: | Grumman F4F-3S | Grumman F4F-3S |
Originální název: Original Name: | Grumman F4F-3S | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 Edo Aircraft Corp., Queens, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 konverze | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.03.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | jiné | other |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2649 kg | 5840 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3405 kg | 7507 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.58 m | 38ft |
Délka: Length: | 11.91 m | 39ft 1in |
Výška: Height: | 5.54 m | 18ft 2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 24.15 m2 | 260 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 140.61 kg/m2 | 28.8 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1830-86 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 895 kW (1 217 k). Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček Curtiss Electric C5315(S) o průměru 2 970 mm | Pratt & Whitney R-1830-86 fourteen-cylinder two-row supercharged air-cooled radial engine rated at 1,200 hp for take-off, driving a three-blade Curtiss Electric C5315(S) constant-speed propeller of diameter 9ft 8,9in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 443 l | 117 US gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 428.1 km/h v 9235 m | 266 mph in 30300 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 212.4 km/h v ? m | 132 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12.5 m/s | 2460 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4.5 min do 3048 m | 4.5 min to 10000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10211 m | 33500 ft |
Dolet: Range: | 965.6 km | 600 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1174.8 km | 730 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet Colt-Browning AN/M2 ráže 12,7 mm v křídlech, 450 nábojů pro každý. | Four fixed forward-firing 0.50 inch Colt-Browning AN/M2 machine-guns in the wings, 450 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Úspěchy japonských vzdušných sil v Tichomoří vedly technické oddělení námořnictva k myšlence upravit úspěšné stíhačky do podoby plovákových letadel. Firma Grumman společně s firmou Edo na základě tohoto požadavku upravily v roce 1942 jeden letoun F4F-3 na plovákový s označením F4F3-S. Námořnictvo letoun vyzkoušelo a bylo docela spokojeno, bylo uvažováno o objednávce na 100 letadel, ta nakonec nebyla sjednána, protože Američané již přezvali iniciativu a získávali pozemní základny, ze kterých již mohly operovat pozemní stíhačky. Rychlost plovákového Wildcatfishe poklesla tak, že by letoun příliš neohrozil japonské bombardéry. | - |
Zdroje: Sources: | L+K 23/1966, Letadla 1939 - 45 www.alternatewars.com http://win.www.airwar.ru/enc/fww2/f4f3s.html www.xs4all.nl http://www.samoloty.ow.pl/str160.htm |