Lavočkin La-9RD

Lavochkin La-9RD
Лавочкин Ла-9РД
     
Název:
Name:
Lavočkin La-9RD Lavochkin La-9RD
Originální název:
Original Name:
Лавочкин Ла-9РД
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1947-DD.MM.1948 Moskevský letecký závod č. 51, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1947-DD.MM.1948
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
13 konverzí
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1947
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2822 kg 6221 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3815 kg 8411 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m 32ft 2in
Délka:
Length:
8,625 m 28ft 3,5in
Výška:
Height:
3,560 m 11ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,59 m2 189.34 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
216,885 kg/m2 44.42 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový a pulzační piston and pulse-jet
Počet motorů:
Number of Engines:
1 + 2
Typ:
Type:
1x Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m.
Vrtule trojlistá stavitelná typ VIŠ-105V-4 o průměru 3 100 mm
2x pulzační motor RD-13 pod křídly o tahu 1,96 kN
1x Shvetsov ASh-82FN fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine with a two-speed supercharger and fuel injection rated at 1,825 hp for také-off (for five minutes), 1,627 hp at 5,348 ft and 1,410 hp at 15,256 ft,
driving a three-blade variable-pitch VISh-105V-4 propeller of 10ft 2in diameter
2x pulse-jet RD-13 under the wings, thrust 441 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
825 l 181.5 UK gallons (218 US gal)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
772 km/h v 6400 m 479.7 mph in 20997 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10800 m 35433 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón NS-23 ráže 23 mm, uložená nad motorem, každý se zásobou 75 granátů. Two fixed forward-firing 0.91 inch Nudelman-Suranov NS-23 cannons, mounted above the engine, 75 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Od 21.listopadu 1947 do 13.ledna 1948 byly na tomto letounu provedeny státní zkoušky. -
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon, Lavochkin's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 10, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2003, ISBN 1-85780-151-2.
http://www.aviation.ru/La/la9-11.html
http://www.laspace.ru/rus/vintjetlist.php
http://www.airwar.ru./enc/fww2/la9rd.html
http://allaircraft.ru/102-la-9.html
http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/2-13.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-9RD-t71250#484106 Verze : 0
- Zkušební komise nedoporučila tuto verzi do sériové výroby.
- Počet kusů... jistých je deset, protože v létě 1947? přelétla formace
devíti La-9 RD na přehlídce v Tušinu a jeden stál v tu dobu na letišti.



Použité zdroje:
HPM č. 6 a 7 ročník 2003
Václav Němeček, Sovětská letadla, první vydání, Polygrafia Praha, 1969
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-9RD-t71250#250863 Verze : 0
Zdroj : http://www.aviastar.org/air/russia/la-9.php
Lavočkin La-9RD - La-9 RD

La-9 RD
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-9RD-t71250#252857 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více