Název: Name: | Lavočkin La-9RD | Lavochkin La-9RD |
Originální název: Original Name: | Лавочкин Ла-9РД | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.06.1947-DD.MM.1948 Moskevský letecký závod č. 51, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1947-DD.MM.1948 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 13 konverzí | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1947 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2822 kg | 6221 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3815 kg | 8411 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,800 m | 32ft 2in |
Délka: Length: | 8,625 m | 28ft 3,5in |
Výška: Height: | 3,560 m | 11ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,59 m2 | 189.34 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 216,885 kg/m2 | 44.42 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový a pulzační | piston and pulse-jet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 + 2 | |
Typ: Type: | 1x Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m. Vrtule trojlistá stavitelná typ VIŠ-105V-4 o průměru 3 100 mm 2x pulzační motor RD-13 pod křídly o tahu 1,96 kN | 1x Shvetsov ASh-82FN fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine with a two-speed supercharger and fuel injection rated at 1,825 hp for také-off (for five minutes), 1,627 hp at 5,348 ft and 1,410 hp at 15,256 ft, driving a three-blade variable-pitch VISh-105V-4 propeller of 10ft 2in diameter 2x pulse-jet RD-13 under the wings, thrust 441 lb |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 825 l | 181.5 UK gallons (218 US gal) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 772 km/h v 6400 m | 479.7 mph in 20997 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10800 m | 35433 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón NS-23 ráže 23 mm, uložená nad motorem, každý se zásobou 75 granátů. | Two fixed forward-firing 0.91 inch Nudelman-Suranov NS-23 cannons, mounted above the engine, 75 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Od 21.listopadu 1947 do 13.ledna 1948 byly na tomto letounu provedeny státní zkoušky. | - |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon, Lavochkin's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 10, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2003, ISBN 1-85780-151-2. http://www.aviation.ru/La/la9-11.html http://www.laspace.ru/rus/vintjetlist.php http://www.airwar.ru./enc/fww2/la9rd.html http://allaircraft.ru/102-la-9.html http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/2-13.htm archiv autora |