Název: Name: | De Havilland D.H.82B Queen Bee | |
Originální název: Original Name: | De Havilland D.H.82B Queen Bee | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.193R The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield DD.10.1943-DD.09.1944 Scottish Aviation Ltd., Prestwick | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 380 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.01.1935 | |
Osádka: Crew: | 0 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 828 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8.94 m | |
Délka: Length: | 7.29 m | |
Výška: Height: | 2.68 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22.2 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | de Havilland Gipsy Major I o výkonu 97 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 114 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 167 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 145 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4145 m | |
Dolet: Range: | 483 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | bezpilotní dělostřelecký cíl | |
Zdroje: Sources: | Jackson, A.J. The de Havilland Tiger Moth, Profile No.132, Profile Publications, Leatherhead 1966. Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4. Lang, Gerhard. Havilland D.H.82 Tiger Moth. Die Geschichte des Standardtrainers der RAF, Flugzeug Profile No.17, Flugzeug Publikations 1980. Rimmel, Ray. Tiger Moth: De Havilland DH82 Tiger Moth, Aeroguide Classics No.6, Linewrights 1992. ISBN 0-946958-38-6. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. www.pilotfriend.com |
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-82B-Queen-Bee-t71054#374694Verze : 0
Aubi
MOD
de Havilland D.H.82B Queen Bee
De Havilland D.H.82B Queen Bee vznikl jako odezva na specifikace 18/33, které požadovaly rádiem kontrolovaný bezpilotní letoun, sloužící jako cíl pro výcvik protiletadlových dělostřelců. Ve skutečnosti šlo o kombinaci D.H.60GIII Gipsy Moth a D.H.82A - dřevěný (a tudíž lacinější) trup totiž odpovídal D.H.60, křídla ale byla z Tiger Mothu. Oproti oběma měl větší objem palivové nádrže, zadní pilotní prostor byl zakryt (zde byla umístěna radiová aparatura), na levém boku trupu byl umístěn generátor poháněný větrem. První prototyp vzlétl 5. ledna 1935, ovšem pilotovaný (přední kokpit zůstal u všech strojů zachován), na základě specifikací 20/35 pak byla postavena první 320tikusová série. Kolový podvozek byl používán pouze při testech nebo přepravě, při samotných dělostřeleckých cvičeních obvykle měly plováky Short a startovaly katapultem z paluby lodě britského námořnictva. V případě zásahu pak letoun spadl do moře, kde nehrozilo, že někoho trefí.
V březnu 1937 byla u No. 1 Anti-Aircraft Co-Operation Unit v Henlow vytvořena Queen Bee Flight a první vzlet jejich Queen Bee se odehrál po přesunu do Watchettu 27. července. Mezi 19. říjnem 1943 a 30. zářím 1944 byla postavena druhá série 60 kusů u Scottish Aviation v Glasgow. Předtím bylo na Queen Bee přestavěno také sedm řadových Tiger Mothů. Od října 1942 Queen Bee létaly u letek T až Z No.1 AACU, No. 2 AACU v Gosportu (sloužící také pro potřeby námořnictva), No. 3 AACU v Hal Far na Maltě a No. 4. AACU v Singapuru. Mnoho kusů bylo uskladněno u Pilotless Aircraft Unit v Manorbier, odkud byly také zbylé kusy na konci roku 1946 vyřazeny, 22 prodána firmě Rollanson Aircraft Ltd, dalších 21 různým dalším soukromým zájemcům. Většina posloužila jako zdroj náhradních dílů pro Tiger Mothy, ale jeden by měl být stále letuschopný.
Zdroj:
www.jaapteeuwen.com
De Havilland D.H.82B Queen Bee vznikl jako odezva na specifikace 18/33, které požadovaly rádiem kontrolovaný bezpilotní letoun, sloužící jako cíl pro výcvik protiletadlových dělostřelců. Ve skutečnosti šlo o kombinaci D.H.60GIII Gipsy Moth a D.H.82A - dřevěný (a tudíž lacinější) trup totiž odpovídal D.H.60, křídla ale byla z Tiger Mothu. Oproti oběma měl větší objem palivové nádrže, zadní pilotní prostor byl zakryt (zde byla umístěna radiová aparatura), na levém boku trupu byl umístěn generátor poháněný větrem. První prototyp vzlétl 5. ledna 1935, ovšem pilotovaný (přední kokpit zůstal u všech strojů zachován), na základě specifikací 20/35 pak byla postavena první 320tikusová série. Kolový podvozek byl používán pouze při testech nebo přepravě, při samotných dělostřeleckých cvičeních obvykle měly plováky Short a startovaly katapultem z paluby lodě britského námořnictva. V případě zásahu pak letoun spadl do moře, kde nehrozilo, že někoho trefí.
V březnu 1937 byla u No. 1 Anti-Aircraft Co-Operation Unit v Henlow vytvořena Queen Bee Flight a první vzlet jejich Queen Bee se odehrál po přesunu do Watchettu 27. července. Mezi 19. říjnem 1943 a 30. zářím 1944 byla postavena druhá série 60 kusů u Scottish Aviation v Glasgow. Předtím bylo na Queen Bee přestavěno také sedm řadových Tiger Mothů. Od října 1942 Queen Bee létaly u letek T až Z No.1 AACU, No. 2 AACU v Gosportu (sloužící také pro potřeby námořnictva), No. 3 AACU v Hal Far na Maltě a No. 4. AACU v Singapuru. Mnoho kusů bylo uskladněno u Pilotless Aircraft Unit v Manorbier, odkud byly také zbylé kusy na konci roku 1946 vyřazeny, 22 prodána firmě Rollanson Aircraft Ltd, dalších 21 různým dalším soukromým zájemcům. Většina posloužila jako zdroj náhradních dílů pro Tiger Mothy, ale jeden by měl být stále letuschopný.
Zdroj:
Jackson, A.J. The de Havilland Tiger Moth, Profile No.132, Profile Publications, Leatherhead 1966.
Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4.
www.jaapteeuwen.com
https://www.airwar.ru/enc/other1/dh82.html
www.pilotfriend.com
glostransporthistory.visit-gloucestershire.co.uk
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | De Havilland D.H.82B Queen Bee |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.jaapteeuwen.com
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-82B-Queen-Bee-t71054#250369Verze : 4
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.