Main Menu
User Menu

Miles M.52

     
Název:
Name:
Miles M.52
Originální název:
Original Name:
Miles M.52
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1946 Miles Aircraft Ltd., Reading
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1946
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 rozestavěné prototypy
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3497 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8.23 m
Délka:
Length:
8.71 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
13.29 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
253.89 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Power Jets W.2/700 o tahu 8,9 kN, s augmentorem a přídavným spalováním 18,23 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
909 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
941.5 1) km/h v 9144 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
1) předpokládaná rychlost bez augmentoru, s ním 1135 km/h na úrovni moře
Zdroje:
Sources:
Brown, Don Lambert. Miles Aircraft Since 1925. Putnam, London 1970. ISBN 0-37000-127-3.
tanks45.tripod.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Miles_M.52
www.miles-aircraft.com
https://www.aviastar.org/air/england/miles_m-52.php
URL : https://www.valka.cz/Miles-M-52-t70987#400995Verze : 0
MOD
Miles M.52


V roce 1942 byly u firmy Miles Aircraft zahájeny práce na přísně tajném projektu nadzvukového proudového stíhače M.52 na základě specifikací E.24/43. Letoun měl mít tvar doutníku, s kabinou, umístěnou do kuželu na přídi před prstenec nasávání vzduchu pro motor. Křídla měla velmi tenký profil, s velmi ostrou náběžnou hranou, a konci křídel useknutými, aby nesahaly za kužel rázové vlny. Trup měl kruhový průřez, příďová sekce s kabinou měla být připojena ke zbytku trupu pomocí výbušných nýtů, aby mohla být v případě nouze celá odhozena, pilot ji měl poté opustit na padáku. Další inovací byly plovoucí vodorovné ocasní plochy. Počítalo se s pohonem pomocí proudového motoru Power Jets W.2/700 (přímý předchůdce Rolls Royce Derwent), postaveného Frankem Whittlem. Ten měl poměrně nízký tah, byl proto pro něj navržen augmentor, v podstatě ventilátor zásobující motor dostatečným množstvím vzduchu, a přídavné spalování. Aby byl otestován tvar křídla, Miles požádal o jeden Spitfire, na němž by bylo křídlo použito, nakonec se musel ale spokojit s jedním ze svých Falconů, který byl do podoby tzv. Gillette Falcona přestavěn v roce 1943.


V roce 1944 byl práce na projektu z 90 procent hotovy, proto začala i stavba prototypu. Ve stejném roce britská a americká vláda podepsaly dohodu o spolupráci na výzkumu vysokých rychlostí s tím, že si vymění získané údaje. Všechny výkresy a údaje o M.52 byly předány Bell Aircraft Corp., opačným směrem ale nepřišlo nic. Na konci války byl první ze tří prototypů z poloviny hotový, v únoru 1946 ale nová vláda výrazně snížila rozpočet na výzkum a zároveň došlo (poté, co britští vědečtí pracovníci vyhodnotili německé zkušenosti) ke zmatenému rušení vysokorychlostních projektů, které nepočítaly s šípovým křídlem, což byl i případ M.52. Nakonec se povedlo prosadit alespoň to, aby vznikla série bezpilotních raketových modelů M.52 o třetinové velikosti, které by byly lacinější, nepotřebovaly testovacího pilota a přitom poskytly stejné údaje. U firmy Vickers Armstrong byla proto zahájena výroba, raketové motory poskytla RAE. 8. října 1947 byl uskutečněn první test. Raketový model byl vypuštěn z lehkého bombardéru, brzy poté ale vybuchl. O několik dní později byl vypuštěn druhý model, který dosáhl rychlosti 1.5 Machu, pak nad ním ale operátor ztratil kontrolu a model zmizel nad oceánem. Poté byl i výzkum na raketových modelech zastaven. Z informací, které Miles předal do USA, ale částečně vycházel Bell při návrhu svého X-1, kterého mohl M.52 při vhodnějších podmínkách předběhnout a stát se prvním pilotovaným strojem rychlejším než zvuk.


Zdroj:
tanks45.tripod.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Miles_M.52
www.miles-aircraft.com
https://www.aviastar.org/air/england/miles_m-52.php
Miles M.52 - Dřevěná maketa v plné velikosti.

Dřevěná maketa v plné velikosti.
Miles M.52 - Model v Museum of Berkshire Aviation.

Model v Museum of Berkshire Aviation.
Miles M.52 - Kresba.

Kresba.
URL : https://www.valka.cz/Miles-M-52-t70987#250267Verze : 0
MOD