Seversky XP-41

     
Název:
Name:
Republic XP-41 Republic XP-41
Originální název:
Original Name:
(AP-2)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Seversky Aircraft Corp, Farmingdale, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2445 kg 5390 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3000 kg 6614 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3265 kg 7198 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.97 m 36ft
Délka:
Length:
8.23 m 27ft
Výška:
Height:
3,81 m 12ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
20.44 m2 220 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
146,771 kg/m2 30.06 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1830-19 Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec přeplňovaný dvoustupňovým dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 895 kW.
Vrtule trojlistá stavitelná Curtiss Electric.
Pratt & Whitney R-1830-19 Twin Wasp, fourteen-cylinder air-cooled two-row radila engine twoo-speed, twoo-stage supercharger,
rated at 1,200 hp for take-off,
driving a three-blade Curtiss Electric varable-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
519.8 km/h v 4572 m 323 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
470 km/h v ? m 292 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9601 m 31500ft ft
Dolet:
Range:
1174.8 km 730 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2995 km 1861 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Colt-Browning ráže 12,7 mm
1x pevný kulomet Colt-Browning ráže 7,62 mm
One fixed forward-firing 0.50 inch Colt-Browning M2 machine-gun and
one fixed forward-firing 0.30 inch Colt-Browning AP/M2
Uživatelské státy:
User States:
USA United States
Poznámka:
Note:
tento letoun měl nahradit starší Seversky P-35

Společně s AP-2 (konstruktér Alexander Kartvelli)vznikl
AP-4 s turbokompresorem (konstruktér Seversky)
později označený P-43 Lancer
When, in 1936, the USAAC Materiel Division placed an order for the Seversky P-35, it had stipulated that the 77th and last series aircraft be fitted with a more powerful supercharged engine. The chosen engine was the Pratt & Whitney R-1830-19 of 1,200 hp, fitted with an integral medium-altitude two-stage mechanical supercharger.
Zdroje:
Sources:
http://home.att.net/~jbaugher1/p41.html
http://airwiki.org/enc/fww2/p41.html
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aviastar.org/air/usa/seversky_p-41.php
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Seversky-XP-41-t70939#249927 Verze : 0
Fotografie XP-41
Zdroj: http://airwiki.org/enc/fww2/p41.html
Seversky XP-41 -


Seversky XP-41 -


Seversky XP-41 -


URL : https://www.valka.cz/Seversky-XP-41-t70939#249928 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více