Main Menu
User Menu

Miles M.18

     
Název:
Name:
Miles M.18
Originální název:
Original Name:
Miles M.18
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1942 Phillips & Powis Aircraft, Ltd., Reading
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
První vzlet:
Maiden Flight:
04.12.1938
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
590 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
863 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.45 m
Délka:
Length:
7.57 m
Výška:
Height:
2.84 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
51.75 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
de Havilland Gipsy Major I o výkonu 97 kW
dvoulistá vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
109 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
217.3 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
188.3 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
22 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3780 m
Dolet:
Range:
605.1 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Brown, Don Lambert. Miles Aircraft Since 1925. Putnam, London 1970. ISBN 0-37000-127-3.
https://www.aviastar.org/air/england/miles_m-18.php
https://www.airwar.ru/enc/other2/m18.html
www.csd.uwo.ca
https://www.miles-aircraft.com/M.18_trainer.html
www.fleetairarmarchive.net
URL : https://www.valka.cz/Miles-M-18-t70775#400873Verze : 0
MOD
Miles M.18

F. G. Miles pokračoval v pokusech vytvořit náhradu za M.14 Magister soukromě. V prosinci 1938 proto vznikl prototyp M.18 s motorem de Havilland Gipsy Major o výkonu 97 kW. Tvarově sice Magister připomínal, neměl s ním ale mnoho společného. Křídlo bylo úplně nové, obdélníkového půdorysu. Ministerstvo letectví neprojevilo zájem, přesto vznikly další tři prototypy, první z nich, HM545, z nich s motorem Blackburn Cirrus Major III o výkonu 112 kW. Tento stroj měl také výškovku posunutou vzad a byl v květnu 1941 předán A&AEE v Boscombe Down. Testy ukázaly lepší letové vlastnosti než u Magisteru i lepší ovládání, nakonec ale nebyl typ uznán za vhodný pro sériovou výrobu kvůli nedostatečné pevnosti konstrukce. Třetí prototyp, t roku 1942, byl v podstatě stejný, jen s odsouvatelným překrytem kabiny. Poslední stroj, M.18HL, byl postaven na žádost RAE a byl určen pro test křídel určených pro projekt palubního letounu Supermarine S.12/40.

Zdroj:
https://www.aviastar.org/air/england/miles_m-18.php
https://www.airwar.ru/enc/other2/m18.html
www.csd.uwo.ca
https://www.miles-aircraft.com/M.18_trainer.html
www.fleetairarmarchive.net
Miles M.18 - Zdroj: archiv autora

Zdroj: archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Miles-M-18-t70775#249406Verze : 0
MOD