Arado Ar 68

přehled verzí
Arado Ar 68 – přehled verzí


Arado Ar 68a
Prototyp (D-IKIN) s motorem BMW VId (Jumo 210 nebyl k dispozici) vzlétl ve Warnemünde v roce 1934


Arado Ar 68b
Druhý prototyp (D-IVUS), bylo zkoušeno několik motorů


Arado Ar 68c
Třetí prototyp (D-IBAS), na základě objednávky RLM v roce 1935 zkoušen s motorem Jumo 210 a s výzbrojí 2x MG 17


Arado Ar 68d (V4)
Čtvrtý prototyp (D-ITAR) létal opět s motorem BMW VI, ale vylepšená instalace


Arado Ar 68e (V5)
Pátý prototyp (D-ITEP) dostal motor Junkers Jumo 210Da s dvourychlostním kompresorem


Arado Ar 68E-1 a Ar 68E-2
Tyto letouny používala Luftwaffe, vzájemně se lišily verzí motoru Jumo 210Da a Jumo 210 Ea


Arado Ar 68F-1
Malá série z roku 1936 pro Luftwaffe s motory BMW VI 7,5Z


Arado Ar 68G
Pokus o stíhačku pro velké výšky, motor BMW VI s kompresorem - zrušeno


Arado Ar 68H
Prototyp s hvězdicovým motorem BMW 132 D (850 koní) a s výzbrojí 4x MG 17 ráže 7,92 mm, dosažená rychlost 400 km/h, RLM však dalo již přednost jednoplošníkům


Použité prameny:
http://members.tripod.com/Air_Museum_ww2/id28.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Arado_Ar_68
www.aviastar.org
www.militaryfactory.com
http://www.waffenhq.de/flugzeuge/ar68.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-68-t70073#246853 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více