Main Menu
User Menu

Reggiane Re.2000 GA

     
Název:
Name:
Reggiane Re.2000 GA
Originální název:
Original Name:
Reggiane Re.2000 GA
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.05.1941-DD.07.1941 Reggiane Officine Meccaniche Italiane SA, Reggio Emilia /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1941-DD.07.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12 (Sn. MM8059 - MM8070) + několik upravených ze série I. Celkem se jednalo asi o 17 letadel
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2661 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3840 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m
Délka:
Length:
7,990 m
Výška:
Height:
3,200 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,40 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
188,24 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Piaggio P.IX bis RC.40, dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 736 kW.
Vrtule trojlistá Piaggion-D'Ascanio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 490 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
525 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
430 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,75 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m
Dolet:
Range:
1080 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2000 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm s 300 náboji na zbraň
Pumový náklad: 200 kg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Verze Re.2000GA (Grande Autonomia - dlouhý dolet) byla zkonstruována na základě požadavků R.A. v době, kdy bylo nutno zajistit stíhací doprovod transportním letounům SM.82, které dopravovaly materiál do italských kolonií. Tou dobou byly Eritrea, Etiopie a Somálsko izolované britskou armádou a zásobování letadly bylo jedinou cestou. Letouny vzlétaly z Libye a musely cestou přelétat přes britské pozice.
Továrna Reggiane upravila několik stíhaček Falco tak, že využilo veškerý prostor v křídlech na vestavbu palivových nádrží, tím se podařilo zvýšit zásobu paliva z původních 695 l na 1 490 l. Potom už tato verze Falca dostačovala svým doletem k doprovodu transportních letadel.
Aby se celá přestavba urychlila, byla zabavena vyrobená letadla pro Švédsko a pro Maďarsko, letouny pro tyto zahraniční odběratele byly vyrobeny později. Bohužel, Britové italská vojska brzy zatlačila pryč z Etiopie i Eritreje a tak si dálková Falca tohoto bojiště neužila.
Zdroje:
Sources:
Cattaneo Gianni, The Reggiane Re. 2000, Profile Publications No.123, Leatherhead, UK, rok 1966
L+K 5/1968, Letadla 1939 - 45
https://histaviation.com/Reggiane_Re_2000.html
https://home.att.net/~historyzone/Reggiane.html
www.xs4all.nl
https://www.comandosupremo.com/Re2000.html
www.historyofwar.org
www.reocities.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2000-GA-t69815#245838Verze : 0
MOD
Fotografie Re.2000 GA, u těchto strojů se změnilo zasklení zadní části kabiny.
zdroj uveden výše




URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2000-GA-t69815#245866Verze : 0
MOD