Main Menu
User Menu

Fokker D.XII

     
Název:
Name:
Fokker D.XII
Originální název:
Original Name:
Fokker D.XII
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.192R NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek, Amsterdam /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
21.08.1924
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
998 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1400 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,00 m
Délka:
Length:
6,74 m
Výška:
Height:
2,77 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,83 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1150 o výkonu 328 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
250 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
1100 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
plánován 2x kulomet
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961.
www.dutch-aviation.nl
https://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd12.html
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XII-t69784#497875Verze : 0
MOD
Fokker D.XII

Na základě testů tří upravených stíhačů D.XI si americké vojenské letectvo objednalo vývoj nového stroje podle vlastních specifikací. Nešlo ovšem o pouhou přestavbu Fokkeru D.XI, ale o nový letoun, byť v jeho intencích. Konstrukce byla smíšená, s trupem z ocelových trubek, potažených plátnem, křídla byla dřevěná krytá překližkou. Původně byl Fokker D.XII sesquiplánem, jedenapůlplošníkem, a používal motor Curtiss V-1150 (D-12), který pro tyto účely zapůjčilo USAAC. Prototyp poprvé vzlétl 21. srpna 1924. Záhy se ale ukázalo, že nový letou ani dva další vyrobené kusy příliš očekávání nesplňují. Původní horní křídlo, s mírným šípem náběžní hrany a přečnívajícími křidélky, muselo být kompletně přepracováno, podobně bylo zvětšeno křídlo dolní. Nové křídlo s rovnou náběžnou hranou sice mělo lepší tuhost, pomohla také náhrada původních vzpěr do V za nové ve tvaru N, přesto ale americké vojenské letectvo zůstalo nespokojené a zakázka byla zrušena.

Zdroj:
www.csd.uwo.ca
https://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd12.html
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XII-t69784#245698Verze : 0
MOD
Fokker D.XII


Na horní fotografii je první vyrobený prototyp ( vzpěry ve tvaru "V" ), na dolní už další vyrobený stroj mírně se lišící od prvního protypu ( vzpěry ve tvaru "N" ).


Zdroj:
www.aviastar.org
https://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd12.html

Fokker D.XII -


Fokker D.XII -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XII-t69784#295902Verze : 0
Fokker D.XII


Zdroj:
www.aviastar.org

Fokker D.XII -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XII-t69784#295901Verze : 0