Název: Name: | Fokker D.XII | |
Originální název: Original Name: | Fokker D.XII | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1924-DD.MM.192R NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek, Amsterdam / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1924-DD.MM.192R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.08.1924 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 998 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1400 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,00 m | |
Délka: Length: | 6,74 m | |
Výška: Height: | 2,77 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,83 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss V-1150 o výkonu 328 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 250 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | 1100 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | plánován 2x kulomet | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961. www.dutch-aviation.nl https://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd12.html |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XII-t69784#497875Verze : 0
Aubi
MOD
Fokker D.XII
Na základě testů tří upravených stíhačů D.XI si americké vojenské letectvo objednalo vývoj nového stroje podle vlastních specifikací. Nešlo ovšem o pouhou přestavbu Fokkeru D.XI, ale o nový letoun, byť v jeho intencích. Konstrukce byla smíšená, s trupem z ocelových trubek, potažených plátnem, křídla byla dřevěná krytá překližkou. Původně byl Fokker D.XII sesquiplánem, jedenapůlplošníkem, a používal motor Curtiss V-1150 (D-12), který pro tyto účely zapůjčilo USAAC. Prototyp poprvé vzlétl 21. srpna 1924. Záhy se ale ukázalo, že nový letou ani dva další vyrobené kusy příliš očekávání nesplňují. Původní horní křídlo, s mírným šípem náběžní hrany a přečnívajícími křidélky, muselo být kompletně přepracováno, podobně bylo zvětšeno křídlo dolní. Nové křídlo s rovnou náběžnou hranou sice mělo lepší tuhost, pomohla také náhrada původních vzpěr do V za nové ve tvaru N, přesto ale americké vojenské letectvo zůstalo nespokojené a zakázka byla zrušena.
Zdroj:
www.csd.uwo.ca
https://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd12.html
www.aviastar.org
Na základě testů tří upravených stíhačů D.XI si americké vojenské letectvo objednalo vývoj nového stroje podle vlastních specifikací. Nešlo ovšem o pouhou přestavbu Fokkeru D.XI, ale o nový letoun, byť v jeho intencích. Konstrukce byla smíšená, s trupem z ocelových trubek, potažených plátnem, křídla byla dřevěná krytá překližkou. Původně byl Fokker D.XII sesquiplánem, jedenapůlplošníkem, a používal motor Curtiss V-1150 (D-12), který pro tyto účely zapůjčilo USAAC. Prototyp poprvé vzlétl 21. srpna 1924. Záhy se ale ukázalo, že nový letou ani dva další vyrobené kusy příliš očekávání nesplňují. Původní horní křídlo, s mírným šípem náběžní hrany a přečnívajícími křidélky, muselo být kompletně přepracováno, podobně bylo zvětšeno křídlo dolní. Nové křídlo s rovnou náběžnou hranou sice mělo lepší tuhost, pomohla také náhrada původních vzpěr do V za nové ve tvaru N, přesto ale americké vojenské letectvo zůstalo nespokojené a zakázka byla zrušena.
Zdroj:
www.csd.uwo.ca
https://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd12.html
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XII-t69784#245698Verze : 0
Aubi
MOD
Fokker D.XII
Na horní fotografii je první vyrobený prototyp ( vzpěry ve tvaru "V" ), na dolní už další vyrobený stroj mírně se lišící od prvního protypu ( vzpěry ve tvaru "N" ).
Zdroj:
www.aviastar.org
https://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd12.html
Na horní fotografii je první vyrobený prototyp ( vzpěry ve tvaru "V" ), na dolní už další vyrobený stroj mírně se lišící od prvního protypu ( vzpěry ve tvaru "N" ).
Zdroj:
www.aviastar.org
https://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd12.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XII-t69784#295902Verze : 0
Fokker D.XII
Zdroj:
www.aviastar.org
Zdroj:
www.aviastar.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XII-t69784#295901Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.