Název: Name: | Naval Aircraft Factory PN-9 | |
Originální název: Original Name: | Naval Aircraft Factory PN-9 | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.05.1925-DD.MM.1925 Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1925-DD.MM.1925 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (A6878) + 1 konverze (PN-8 A6799) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4139 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8895 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 22.2 m | |
Délka: Length: | 14.99 m | |
Výška: Height: | 5.03 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 113.06 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Packard 1A-2500 o výkonu 358 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 4808 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 184.3 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10 min do 533 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 939 m | |
Dolet: Range: | 4103.8 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | možnost nést: 1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na přídi 1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na hřbetě 4x 104kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9. Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0. http://www.americancombatplanes.com/pn7_1.html |
URL : https://www.valka.cz/Naval-Aircraft-Factory-PN-9-t69630#486077Verze : 0
Aubi
MOD
Naval Aircraft Factory PN-9
Druhý ze dvou objednaných létacích člunů PN-8 byl dokončen s upravenou směrovkou, motory Packard 1A-2500 v nových gondolách a zvýšenou kapacitou nádrží. Na stejný standard byl poté přestavěn i mezitím dokončený a otestovaný PN-8 A6799. Během testů byl 1. a 2. května 1925 při zkušebním letu nad Filadelfií osádkou C. H. Schildhauera a J. R. Kylea dosažen nový rekord ve vytrvalosti, když vydrželi ve vzduchu 28 hodin, 35 minut a 27 sekund. Tento výkon se stal podnětem pro velký rekordní let, který měly uskutečnit oba PN-9 společně s experimentálním letounem PB-1 mezi San Franciscem a Havají. Krátce po startu 1. září 1925 se musel jeden z PN-9 vrátit kvůli poruše motoru, PB-1 vůbec neodstartoval. Osádka pod vedením Cmdr Johna Rodgerse na posledním PN-9 proletěla většinu trasy, kvůli chybě v navigaci jim však předčasně došlo palivo a museli nouzově přistát. Po deseti dnech doplachtili (z potahu křídel vytvořili plachtu, kterou napnuli mezi motory) na dohled od ostrova Kaui, kde byli zpozorováni ponorkou R-4 a odtaženi do přístavu. Přestože nebyl let dokončen, vypočtená dosažená délka letu (3409,8 km) stačila, aby byl uznán za rekordní.
Letadlo bylo opraveno a vrátilo se do služby, ale v roce 1928 ho postihla při letu do Jižní Ameriky porucha na motoru, která donutila pilota Byrona Connella a jeho osádku k nouzovému přistání v Karibském moři, kde opět strávili několik dnů, než byli zachráněni. Po vyzvednutí osádky bylo rozhodnuto, že je PN-9 příliš daleko od pobřeží, než aby mohl být odtažen, proto byl potopen střelbou.
Druhý PN-9 byl zničen 31. března 1927 u souostroví Navassa v Západní Indii.
Zdroj:
http://www.aerofiles.com/_naf.html
http://www.aero-web.org/specs/naf/pn-9.htm
en.wikipedia.org
http://www.cofe.ru/avia/N/N-31.htm
http://www.geocities.com/fort_tilden/cabaniss.html
Druhý z obou strojů, PN9-3, je kontrolován na rampě v Crissy Field poté, co se musel předčasně vrátit z havajského letu. Křidélko bylo pravděpodobně poškozeno při nouzovém přistání na vodě. Zdroj: www.nps.gov/archive/prsf/history/crissy/pn9-3.htm
Zdroj: http://www.history.navy.mil/avh-vol2/appen1-2.pdf
Druhý ze dvou objednaných létacích člunů PN-8 byl dokončen s upravenou směrovkou, motory Packard 1A-2500 v nových gondolách a zvýšenou kapacitou nádrží. Na stejný standard byl poté přestavěn i mezitím dokončený a otestovaný PN-8 A6799. Během testů byl 1. a 2. května 1925 při zkušebním letu nad Filadelfií osádkou C. H. Schildhauera a J. R. Kylea dosažen nový rekord ve vytrvalosti, když vydrželi ve vzduchu 28 hodin, 35 minut a 27 sekund. Tento výkon se stal podnětem pro velký rekordní let, který měly uskutečnit oba PN-9 společně s experimentálním letounem PB-1 mezi San Franciscem a Havají. Krátce po startu 1. září 1925 se musel jeden z PN-9 vrátit kvůli poruše motoru, PB-1 vůbec neodstartoval. Osádka pod vedením Cmdr Johna Rodgerse na posledním PN-9 proletěla většinu trasy, kvůli chybě v navigaci jim však předčasně došlo palivo a museli nouzově přistát. Po deseti dnech doplachtili (z potahu křídel vytvořili plachtu, kterou napnuli mezi motory) na dohled od ostrova Kaui, kde byli zpozorováni ponorkou R-4 a odtaženi do přístavu. Přestože nebyl let dokončen, vypočtená dosažená délka letu (3409,8 km) stačila, aby byl uznán za rekordní.
Letadlo bylo opraveno a vrátilo se do služby, ale v roce 1928 ho postihla při letu do Jižní Ameriky porucha na motoru, která donutila pilota Byrona Connella a jeho osádku k nouzovému přistání v Karibském moři, kde opět strávili několik dnů, než byli zachráněni. Po vyzvednutí osádky bylo rozhodnuto, že je PN-9 příliš daleko od pobřeží, než aby mohl být odtažen, proto byl potopen střelbou.
Druhý PN-9 byl zničen 31. března 1927 u souostroví Navassa v Západní Indii.
Zdroj:
http://www.aerofiles.com/_naf.html
http://www.aero-web.org/specs/naf/pn-9.htm
en.wikipedia.org
http://www.cofe.ru/avia/N/N-31.htm
http://www.geocities.com/fort_tilden/cabaniss.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Druhý z obou strojů, PN9-3, je kontrolován na rampě v Crissy Field poté, co se musel předčasně vrátit z havajského letu. Křidélko bylo pravděpodobně poškozeno při nouzovém přistání na vodě. Zdroj: www.nps.gov/archive/prsf/history/crissy/pn9-3.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj: http://www.history.navy.mil/avh-vol2/appen1-2.pdf
URL : https://www.valka.cz/Naval-Aircraft-Factory-PN-9-t69630#245191Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.