Název: Name: | Boeing PB-1 | |
Originální název: Original Name: | Boeing PB-1 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1925-DD.07.1925 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1925-DD.07.1925 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 29.07.1925 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5780 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10886 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 12166 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 26.67 m | |
Délka: Length: | 18.1 m | |
Výška: Height: | 6.36 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 167.32 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Packard 2A-2500 o výkonu 597 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 7120 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 180.2 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 151.3 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 20.3 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2743 m | |
Dolet: Range: | 4023.4 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 3x pohyblivý 7,62mm kulomet Lewis 181 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. Putnam, London 1989. ISBN 0-85177-804-6. Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4. http://www.americancombatplanes.com/pn7_2.html en.wikipedia.org |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Boeing PB-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Boeing-PB-1-t69604#465119Verze : 0
Aubi
MOD
Boeing PB-1
Boeing Model 50 neboli PB-1 vznikl jako zvětšená verze létacího člunu Naval Aircraft Factory PN-7. Používal v podstatě stejná křídla, měl ale nový kovový trup (stejným směrem šel vývoj PN-8), jako motory použval dva nové Packardy 2A-2500, které ale byly uloženy do jediné gondoly zády k sobě, jako jeden tlačný a jeden tažný.
Tento letoun měl být jedním ze tří plánovaných pro rekordní dálkový let ze San Francisca na Havaj, dalšími měly být stroje PN-9 č. 1 a 3. PB-1 (od námořnictva obdržel číslo A6881) kromě tohoto jednorázového úkolu sloužil jako hlídkový.
Jako termín startu byl vybrán 31. srpen 1925. Na stroji PB-1 se ovšem neustále kupily problémy s motory, které nebyly včas vyřešeny, proto se nakonec letu neúčastnil.
Jediný vyrobený Boeing PB-1 byl v roce 1928 vybaven novými motory Pratt & Whitney R-1860 o výkonu 595 kW a dál sloužil pod označením XPB-2, až byl pravděpodobně v roce 1932 sešrotován.
Zdroj:
http://de.wikipedia.org/wiki/Boeing_Model_50
http://www.aero-web.org/specs/boeing/pb-1.htm
http://www.aerofiles.com/_boe2.html
Boeing Model 50 neboli PB-1 vznikl jako zvětšená verze létacího člunu Naval Aircraft Factory PN-7. Používal v podstatě stejná křídla, měl ale nový kovový trup (stejným směrem šel vývoj PN-8), jako motory použval dva nové Packardy 2A-2500, které ale byly uloženy do jediné gondoly zády k sobě, jako jeden tlačný a jeden tažný.
Tento letoun měl být jedním ze tří plánovaných pro rekordní dálkový let ze San Francisca na Havaj, dalšími měly být stroje PN-9 č. 1 a 3. PB-1 (od námořnictva obdržel číslo A6881) kromě tohoto jednorázového úkolu sloužil jako hlídkový.
Jako termín startu byl vybrán 31. srpen 1925. Na stroji PB-1 se ovšem neustále kupily problémy s motory, které nebyly včas vyřešeny, proto se nakonec letu neúčastnil.
Jediný vyrobený Boeing PB-1 byl v roce 1928 vybaven novými motory Pratt & Whitney R-1860 o výkonu 595 kW a dál sloužil pod označením XPB-2, až byl pravděpodobně v roce 1932 sešrotován.
Zdroj:
http://de.wikipedia.org/wiki/Boeing_Model_50
http://www.aero-web.org/specs/boeing/pb-1.htm
http://www.aerofiles.com/_boe2.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Boeing PB-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Boeing-PB-1-t69604#245142Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.