Main Menu
User Menu

Boeing PB-1

1925

     
Název:
Name:
Boeing PB-1
Originální název:
Original Name:
Boeing PB-1
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.07.1925 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.07.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
29.07.1925
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5780 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10886 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
12166 kg
Rozpětí:
Wingspan:
26.67 m
Délka:
Length:
18.1 m
Výška:
Height:
6.36 m
Plocha křídla:
Wing Area:
167.32 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Packard 2A-2500 o výkonu 597 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
7120 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
180.2 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
151.3 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
20.3 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
2743 m
Dolet:
Range:
4023.4 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
3x pohyblivý 7,62mm kulomet Lewis


181 kg pum
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. Putnam, London 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
https://www.americancombatplanes.com/pn7_2.html
en.wikipedia.org

Boeing PB-1 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-PB-1-t69604#465119Verze : 0
MOD
Boeing PB-1


Boeing Model 50 neboli PB-1 vznikl jako zvětšená verze létacího člunu Naval Aircraft Factory PN-7. Používal v podstatě stejná křídla, měl ale nový kovový trup (stejným směrem šel vývoj PN-8), jako motory použval dva nové Packardy 2A-2500, které ale byly uloženy do jediné gondoly zády k sobě, jako jeden tlačný a jeden tažný.
Tento letoun měl být jedním ze tří plánovaných pro rekordní dálkový let ze San Francisca na Havaj, dalšími měly být stroje PN-9 č. 1 a 3. PB-1 (od námořnictva obdržel číslo A6881) kromě tohoto jednorázového úkolu sloužil jako hlídkový.
Jako termín startu byl vybrán 31. srpen 1925. Na stroji PB-1 se ovšem neustále kupily problémy s motory, které nebyly včas vyřešeny, proto se nakonec letu neúčastnil.
Jediný vyrobený Boeing PB-1 byl v roce 1928 vybaven novými motory Pratt & Whitney R-1860 o výkonu 595 kW a dál sloužil pod označením XPB-2, až byl pravděpodobně v roce 1932 sešrotován.


Zdroj:
https://de.wikipedia.org/wiki/Boeing_Model_50
https://www.aero-web.org/specs/boeing/pb-1.htm
https://www.aerofiles.com/_boe2.html
Boeing PB-1 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-PB-1-t69604#245142Verze : 0
MOD