Main Menu
User Menu

Rolls-Royce Griffon 65

Rolls-Royce Griffon 65

     
Název:
Name:
Rolls-Royce Griffon 65
Originální název:
Original Name:
Rolls-Royce Griffon 65
Kategorie:
Category:
vidlicový motor
Výrobce:
Producer:
Rolls-Royce Limited, Crewe, Derby, Hillington, Glasgow a Ford Motor Co. Ltd., Trafford Park, Manchester
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
-
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Použití:
Use:
Supermarine Spitfire XIVE
Supermarine Spitfire PR XIX
Supermarine Spiteful F Mk.XIV
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
948 kg
Celková délka:
Overall Length:
2057 mm
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
749 mm
Celková výška:
Overall Height:
1143 mm
Vrtání:
Bore:
152 mm
Zdvih:
Stroke:
168 mm
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
36,70 l
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 100/130
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Karburátor Rolls-Royce Bendix-Stromberg 9T/40/1 trojkomorový karburátor, automatickou regulací bohatosti směsi a tlakovým vstřikováním.
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,0 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování: dvoustupňovým, dvourychlostním mechanickým kompresorem s automatickou regulací plnění a vstřikem vody a metanolu do kompresoru (ADI).
Mezichladiče stlačeného vzduchu byly mezi prvním a druhým stupněm kompresoru a na jeho výstupu.

I. stupeň kompresoru průměru 340,4 mm,
II. stupeň měl průměr 287 mm.
Chlazení:
Cooling:
Přetlakové kapalinou (směs 70% vody a 30% glykolu).
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1827 kW při 2750 ot/min
Poznámka:
Note:
Výkon motoru:
Vzletový: 1 827 kW (2 484 k) při 2 750 ot/min a plnícím tlaku 1,448 barů (+1 086 mm Hg).
Bojový:
I. rychlost kompresoru: 1 771 kW (2 408 k) při 2 750 ot/min v h= 381 m a plnícím tlaku 1,724 barů (+1 293 mm Hg) (se 115/150 oktanovým palivem) a
II. rychlost kompresoru: 1 596 kW (2 107 k) při 2 750 ot/min v h= 4 724 m a plnícím tlaku 1,724 barů (+1 293 mm Hg) (se 115/150 oktanovým palivem).
I. rychlost kompresoru: 1 641 kW (2 231 k) při 2 750 ot/min v h= 1 295 m a plnícím tlaku 1,448 barů (+1 086 mm Hg) (se 100/130 oktanovým palivem) a
II. rychlost kompresoru: 1 357 kW (1 845 k) při 2 750 ot/min v h= 6 401 m a plnícím tlaku 1,241 baru (930,872 mm Hg) (se 100/130 oktanovým palivem).
Ekonomický: ? kW (? k) v optimální výšce při 2 400 ot/min a plnícím tlaku 0,483 barů (362 mm Hg).


II. převodový stupeň byl řazen automaticky po dosažení výšky 4 000 m, pilot mohl automatiku v případě potřeby vyřadit.


Převodové poměry kompresoru
I. rychlost 5,84:1
II. rychlost 7,58:1


Ventilový rozvod: OHC, dva sací a dva výfukové ventily na válec. Výfukové ventily měly jádro plněné sodíkem.


Starter typu Coffman L5 - start pomocí pyropatrony.


Palivo 115/150 bylo k dispozici až od května 1945.
Zdroje:
Sources:
Bruce Robertson, Spitfire - The Story of a Famous Fighter, Hemel Hempstead, Hertfordshire, UK, Model & Allied Publications Ltd., 1960, Third revised edition 1973, ISBN 0-900435-11-9
www.thunderboats.org
https://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm
https://users.bigpond.net.au/Shackleton/rolls.html
https://freespace.virgin.net/john.dell/meandgr.htm
www.flightglobal.com
archiv autora

URL : https://www.valka.cz/Rolls-Royce-Griffon-65-t69472#244630Verze : 0
MOD