Název: Name: | Douglas PD-1 | |
Originální název: Original Name: | Douglas PD-1 | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.07.1929-DD.06.1930 Douglas Aircraft Co. Inc., Santa Monica, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.07.1929-DD.06.1930 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 25 (A7979/8003) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3381 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6406 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 22.2 m | |
Délka: Length: | 14.99 m | |
Výška: Height: | 4.98 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 107.95 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 59.57 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Wright R-1750A o výkonu 391 kW, později Wright R-1820-64 o výkonu 429 kW třílistá na zemi stavitelná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2873 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 183.5 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 151.3 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10 min do 1676 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3322 m | |
Dolet: Range: | 2106.6 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet ráže 7,62 mm v otevřeném střelišti na přídi 1x kulomet ráže 7,62 mm v otevřeném střelišti na hřbetě 907 kg pum pod křídly | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Francillon, René J. McDonnald Douglas Aircraft since 1920 Volume I. Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0 87021-428-4. Johnson, E. R. United States naval aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9. http://www.americancombatplanes.com/pn7_2.html http://www.aero-web.org/specs/douglas/pd-1.htm http://www.history.navy.mil/branches/dictvol2.htm http://www.aerofiles.com/_doug2.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Douglas PD-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-PD-1-t69365#466879Verze : 0
Aubi
MOD
Douglas PD-1
Tento létací člun byl dalším z řady letounů, vzniklých jako sériové rozvinutí prototypu PN-12 postaveného leteckou továrnou námořnictva Naval Aircraft Factory. Douglasy PD-1 byly objednány již 29. prosince 1927, a to 25 kusů. První postavený stroj byl předán letce VP-7B 10. července 1929. Konstrukce byla víceméně shodná s prototypem - trup z hliníkové slitiny, s křídly a ocasními plochami pokrytými plátnem. Od ostatních takto vzniklých typů se lišil zejména velmi úzkými gondolami, kve kterých byly umístěny motory Wright R-1750A, později nahrazené R-1820-64 Cyclone. Poslední z nich, používané VP-6F, byly vyřazeny 31. října 1936.
Zdroj:
http://www.aero-web.org/specs/douglas/pd-1.htm
http://www.history.navy.mil/branches/dictvol2.htm
http://www.aerofiles.com/_doug2.html
www.historicaircraft.org
Tento létací člun byl dalším z řady letounů, vzniklých jako sériové rozvinutí prototypu PN-12 postaveného leteckou továrnou námořnictva Naval Aircraft Factory. Douglasy PD-1 byly objednány již 29. prosince 1927, a to 25 kusů. První postavený stroj byl předán letce VP-7B 10. července 1929. Konstrukce byla víceméně shodná s prototypem - trup z hliníkové slitiny, s křídly a ocasními plochami pokrytými plátnem. Od ostatních takto vzniklých typů se lišil zejména velmi úzkými gondolami, kve kterých byly umístěny motory Wright R-1750A, později nahrazené R-1820-64 Cyclone. Poslední z nich, používané VP-6F, byly vyřazeny 31. října 1936.
Zdroj:
http://www.aero-web.org/specs/douglas/pd-1.htm
http://www.history.navy.mil/branches/dictvol2.htm
http://www.aerofiles.com/_doug2.html
www.historicaircraft.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Douglas PD-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-PD-1-t69365#244124Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.