Main Menu
User Menu

Hall PH-1

     
Název:
Name:
Hall PH-1
Originální název:
Original Name:
Hall PH-1
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1932 Hall Aluminum Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1932 sériové
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10 (A8004, A8687–A8695)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1929
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3743 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7021 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7429 kg
Rozpětí:
Wingspan:
22.2 m
Délka:
Length:
15.8 m
Výška:
Height:
5.33 m
Plocha křídla:
Wing Area:
108.7 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Wright R-1820-86 o výkonu 462 kW
třílistá kovová vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3407 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
217.3 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
112.7 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,4 min do 1524 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3475 m
Dolet:
Range:
2542.8 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
3003 km
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý dvojkulomet 7,62 mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost 16,2 h
Zdroje:
Sources:
Johnson, E. R. United States naval aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
https://www.history.navy.mil/avh-vol2/appen1-2.pdf
https://www.aerofiles.com/_h.html
https://www.americancombatplanes.com/pn7_4.html
URL : https://www.valka.cz/Hall-PH-1-t69345#454395Verze : 0
MOD
Hall PH-1

Americké námořnictvo potřebovalo v polovině dvacátých let nahradit mnoho ze svých létacích člunů. Když v roce 1928 v továrně námořnictva Naval Aircraft Factory vznikl prototyp PN-12, námořnictvo nechalo na jeho základě u několika firem postavit sériové stroje. Trochu jiným případem byla firma Hall Aluminum Aircraft Corporation, která byla pověřena postavit vzorový prototyp nikoli podle PN-12, ale podle předchozího PN-11, který měl nový, široký trup, odlišný od ostatních "pohrobků" létacích člunů Felixstowe. Firma Hall byla založena americkým průkopníkem hliníkových konstrukcí Charlesem Wardem Hallem v roce 1927, a jak napovídá její jméno, specializovala se na konstrukci letadel z hliníku.
Právě tím byla nyní továrna pověřena - vytvořit nový letoun na bázi PN-11, zkonstruovaný z hliníku. Protože byl majitel firmy dost zklamán nepříznivými výroky ze strany letectva o řemeslné kvalitě svých starších strojů, byl tento prototyp, XPH-1, konstruován s obrovským důrazem na preciznost práce a na dokonalost všech linií. XPH-1 měl odkrytou kabinu, trup z hliníkové slitiny, konstrukce všech ostatních částí letadla byla rovněž hliníková, potažená plátnem. Použity byly motory Wright R-1750 Grd o výkonu 373 kW. Poprvé vzlétl v prosinci 1929 a při testech dosáhl rychlosti pouze 202 km/h, ale jeho další vlastnosti natolik nadchly komisi námořnictva, že Hall obdržel největší zakázku v historii firmy - devět letadel.
Sériové stroje měly nové motory Wright R-1820-86 o 462 kW, kapotované úzkým prstencem. S tímto motorem byly sériové stroje schopné rychlosti 217 km/h. Došlo k dalším úpravám, které vedly k zvětšení baldachýnu křídla, přidání servořízení výškovky a posunutí pozice zadního střelce. Od 19. října do 10. prosince 1931 se pod vedením poručíka Ralpha A. Ofstieho konaly pečlivé testy, které například ukázaly, že je nový stroj schopen vzlétnout během 25 sekund. Typ byl hodnocen tak kladně, že prý pouze nedostatek financí zabránil objednání většího množství strojů. Takhle byly postavené letouny předány jediné letce, a to VP-8 sídlící v Pearl Harboru, u které létaly PH-1 v letech 1932 až 1937. Ve službě se natolik osvědčily, že v červnu 1936 byla obnovena jejich výroba, konkrétně upravené verze PH-2, kterou si objednala americká pobřežní stráž.

Zdroj:
Boyne Walter J.: The Best of Wings Magazine, Brassey's, 2001
( books.google.com )
https://www.airwar.ru/enc/sww2/hallph.html
https://www.aero-web.org/specs/hall/xph-1.htm
https://www.aero-web.org/specs/hall/ph-1.htm
https://www.history.navy.mil/avh-vol2/appen1-2.pdf
Hall PH-1 - Prototyp v letu. Zdroj: https://www.history.navy.mil/avh-vol2/appen1-2.pdf

Prototyp v letu. Zdroj: https://www.history.navy.mil/avh-vol2/appen1-2.pdf
URL : https://www.valka.cz/Hall-PH-1-t69345#244056Verze : 0
MOD