Main Menu
User Menu

Daimler-Benz DB 601 E

     
Název:
Name:
Daimler-Benz DB 601 E
Originální název:
Original Name:
Daimler-Benz DB 601 E
Kategorie:
Category:
invertní vidlicový motor
Výrobce:
Producer:
Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Použití:
Use:
Messerschmitt Bf 109F-4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
600 kg
Celková délka:
Overall Length:
1728 mm
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
739 mm
Celková výška:
Overall Height:
1030 mm
Vrtání:
Bore:
150 mm
Zdvih:
Stroke:
160 mm
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
33,93 l
Palivo:
Fuel:
letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan)
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
8,0:1 levá řada; 8,2:1 pravá řada
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování jednostupňovým odstředivým kompresorem měnitelnými otáčkami v závislosti na výšce.
Chlazení:
Cooling:
přetlakové chlazení kapalinou Glysantin
(u této verze motoru byl zvýšen tlak v chladícím systému)
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
993 kW při 2700 ot/min
Poznámka:
Note:
Výkony:
993 kW (1 350 k) při 2 700 ot/min při vzletu a v h= 0 m.
971 kW (1 320 k) při 2 700 ot/min v h= 4 800 m bojový výkon
1 067 kW (1 450 k) při 2 700 ot/min v h= 2 100 m – bojový výkon po dobu 5 min a



Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC.
Zdroje:
Sources:
www.luftarchiv.de
https://www.aviation-history.com/engines/db605.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Daimler-Benz_DB_601
aviationshoppe.com
frhewww.physik.uni-freiburg.de
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Daimler-Benz-DB-601-E-t69305#243916Verze : 0
MOD
fotografie DB 601E
zdroj uveden výše
URL : https://www.valka.cz/Daimler-Benz-DB-601-E-t69305#243919Verze : 0
MOD