Daimler-Benz DB 601 N

     
Název:
Name:
Daimler-Benz DB 601 N Daimler-Benz DB 601 N
Originální název:
Original Name:
Daimler-Benz DB 601 N
Kategorie:
Category:
invertní vidlicový motor inverted vee engine
Výrobce:
Producer:
Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Použití:
Use:
Messerschmitt Bf 109 E-4/N
Bf 109 E-7/N
Bf 109 F-2
Bf 109 T-2
Bf 110 C-6
He 111 P-6
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
610 kg 1345 lb
Celková délka:
Overall Length:
1722 mm 5ft 7,79in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
739 mm 2ft 5,09in
Celková výška:
Overall Height:
1027 mm 3ft 4,43in
Vrtání:
Bore:
150 mm 5,91in
Zdvih:
Stroke:
160 mm 6,3in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
33,93 l 2070.54 cu in
Palivo:
Fuel:
letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) Gasoline C3 with octane number 100 (C3-Treibstoff mit 100 Oktan)
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch Bosch direct fuel injection
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
8,0:1 levá řada; 8,2:1 pravá řada 8.0:1 left cylinder bank, 8.2:1 right cylinder bank
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování jednostupňovým odstředivým kompresorem měnitelnými otáčkami v závislosti na výšce. Supercharger: Single-stage variable-speed centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch.
Chlazení:
Cooling:
přetlakové chlazení kapalinou Glysantin Liquid-cooled, pressurized
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
864 kW při 2600 ot/min 1159 bhp at 2600 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
864 kW (1 175 k) při 2 600 ot/min při vzletu + Notleistung (vstřik paliva do stlačeného vzduchu za kompresor).
772 kW (1 050 k) při 2 400 ot/min v h= 4 800 m – trvalý výkon
883 kW (1 200 k) při 2 600 ot/min v h= 2 100 m – bojový výkon po dobu 5 min a
864 kW (1 175 k) při 2 600 ot/min v h= 4 900 m – bojový výkon po dobu 5 min.


Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC.
Power output at take-off:
1,159 hp at 2,600 rpm + Notleistung
Combat power:
1,159 hp at 16,076 ft at 2,600 rpm,
1,184 hp at 6,890 ft at 2,600 rpm
Max. continuous power:
1,036 hp at 2,300 rpm at 15,748 ft.


Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder block.
Zdroje:
Sources:
www.luftarchiv.de
http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Daimler-Benz_DB_601
aviationshoppe.com
frhewww.physik.uni-freiburg.de
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Daimler-Benz-DB-601-N-t69304#243914 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více