Main Menu
User Menu

CANT Z.508

     
Název:
Name:
CANT Z.508
Originální název:
Original Name:
CANT Z.508
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.193R Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
17.11.1936
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5600 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10400 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
30,00 m
Délka:
Length:
21,82 m
Výška:
Height:
4,43 m
Plocha křídla:
Wing Area:
62,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Isotta-Fraschini Asso XI RC.40 o výkonu 618 kW/840 k
Vrtule třílistá kovová
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
315 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
248 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7200 m
Dolet:
Range:
3000 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm
2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm


Pumy: 1000 kg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
www.archeologiaindustriale.it
www.csd.uwo.ca
www.aerei-italiani.net
https://www.airwar.ru/enc/flyboat/z508.html
www.giemmesesto.org
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-508-t69181#243334Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.508


Historie :
Tento zajímavý plovákový letoun,byl vlastně následovníkem předchozího typu, kterým byl letoun Cant Z.501. Hlavní inženýr továrny CRDA Fillipo Zappat, se nechal inspirovat konstrukcí hydroplánu Blériot B-5190, francouzské výroby, a postavil letoun velice podobný právě tomuto stroji. První zkušební let prototypu, proběhl 17. listopadu 1936 a stroj pilotoval zkušební pilot Mario Stoppani. Tento prototyp byl označen civilní registrační značkou I-VECC. Během zalétávání Regia Aeronautica objednala výrobu tří strojů, které byly označeny výrobnímy čísly ( MM322, MM323, MM324 ). Od července 1937 probíhaly další armádní zkoušky, ve Vigna di Valle a skončily úspěšně 20. prosince 1937. Hned poté zařadila Regia Aeronautica vyrobené stroje do svého stavu. Všechny tři vyrobené stroje, sloužily v letech 1937 až 1938 ve stavu 171.squadriglie, dislokované na základně v La Spezii. V roce 1939 byly stroje, přemístněny do školy námořního průzkumu v Tarentu a v průběhu roku 1940 postupně vyřazovány.
Letoun Cant Z.508 byl třímotorový jednoplošník, smíšené konstrukce, kdy křídlo umístněné na vzpěrách nad trupem bylo dřevěné a zbytek konstrukce byl směsí kovu a duralu. Letoun měl dva plováky, umístněné na vzpěrách pod křídlem. Poháněn byl trojicí dvanáctiválcových řadových motorů Isotta Fraschini Asso XI RC.40 o výkonu 860 koní. Výzbroj sestávala ze dvou pohyblivých kulometů Breda-SAFAT ráže 12,7 mm, a dvou pohyblivých kulometů Breda-SAFAT ráže 7,7 mm. Kulomety byly umístněny ve hřbetní střelecké věži a ve věži umístněné v motorové gondole prostředního motoru na křídle.


Zdroje:

www.csd.uwo.ca
www.aerei-italiani.net
https://www.airwar.ru/enc/flyboat/z508.html
www.giemmesesto.org
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-508-t69181#243333Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.508


Zdroje:
www.giemmesesto.org

CANT Z.508 -


CANT Z.508 -


CANT Z.508 -


CANT Z.508 -


URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-508-t69181#243335Verze : 0