Název: Name: | Daimler-Benz DB 605 AM | Daimler-Benz DB 605 AM |
Originální název: Original Name: | Daimler-Benz DB 605 AM | |
Kategorie: Category: | invertní vidlicový motor | inverted vee engine |
Výrobce: Producer: | Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | Arado Ar 240 B-0, Messerschmitt Bf 109 G-14 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 756 kg | 1667 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2158 mm | 7ft 1in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 760 mm | 2ft 5,0in |
Celková výška: Overall Height: | 1037 mm | 3ft 4,85in |
Vrtání: Bore: | 154 mm | 6,06in |
Zdvih: Stroke: | 160 mm | 6,3in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 35,7 l | 2178.55 cu in |
Palivo: Fuel: | letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) | Gasoline C3 with octane number 100 (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch | Bosch direct fuel injection |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 8,3:1 levá řada; 8,5:1 pravá řada | 8.3:1 left cylinder bank, 8.5:1 right cylinder bank |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednostupňovým odstředivým kompresorem měnitelnými otáčkami v závislosti na výšce. | Supercharger: Single-stage variable-speed centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch. |
Chlazení: Cooling: | přetlakové chlazení kapalinou Glysantin | Liquid-cooled, pressurized |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1324 kW při 2800 ot/min | 1775 bhp at 2800 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: 1 324 kW (1,800 k) při 2 800 ot/min s použitím MW-50 1 250 kW (1 700 k) při 2 800 ot/min v h= 4 000 m bojový výkon s MW-50, 794 kW (1 080 k) při 2 300 ot/min v h= 5 500 m zvýšený trvalý výkon. Motor byl na rozdíl od DB 605A vybaven zařízením pro vstřik směsi vody a metanolu do sání kompresoru, odpařením této směsi se stlačený vzduch ochladil - poklesl protitlak kompresoru a ten dodal větší množství vzduchu. Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC. | Power output: 1,775 hp at 2,800 rpm for take-off with MW-50 injection, 1,677 hp at 2,800 rpm at 13,120 ft for combat power with MW-50 injection, 1,065 hp at 2,300 rpm at 18,000 ft for max. continuous power. MW50 injection into the supercharger intake. Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder bank. |
Zdroje: Sources: | www.luftarchiv.de frhewww.physik.uni-freiburg.de http://w1.1861.telia.com/~u186104874/db605.htm http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm archiv autora |