Daimler-Benz DB 605 AM

     
Název:
Name:
Daimler-Benz DB 605 AM Daimler-Benz DB 605 AM
Originální název:
Original Name:
Daimler-Benz DB 605 AM
Kategorie:
Category:
invertní vidlicový motor inverted vee engine
Výrobce:
Producer:
Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Použití:
Use:
Arado Ar 240 B-0, Messerschmitt Bf 109 G-14
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
756 kg 1667 lb
Celková délka:
Overall Length:
2158 mm 7ft 1in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
760 mm 2ft 5,0in
Celková výška:
Overall Height:
1037 mm 3ft 4,85in
Vrtání:
Bore:
154 mm 6,06in
Zdvih:
Stroke:
160 mm 6,3in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
35,7 l 2178.55 cu in
Palivo:
Fuel:
letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) Gasoline C3 with octane number 100 (C3-Treibstoff mit 100 Oktan)
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch Bosch direct fuel injection
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
8,3:1 levá řada; 8,5:1 pravá řada 8.3:1 left cylinder bank, 8.5:1 right cylinder bank
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování jednostupňovým odstředivým kompresorem měnitelnými otáčkami v závislosti na výšce. Supercharger: Single-stage variable-speed centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch.
Chlazení:
Cooling:
přetlakové chlazení kapalinou Glysantin Liquid-cooled, pressurized
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1324 kW při 2800 ot/min 1775 bhp at 2800 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
1 324 kW (1,800 k) při 2 800 ot/min s použitím MW-50
1 250 kW (1 700 k) při 2 800 ot/min v h= 4 000 m bojový výkon s MW-50,
794 kW (1 080 k) při 2 300 ot/min v h= 5 500 m zvýšený trvalý výkon.


Motor byl na rozdíl od DB 605A vybaven zařízením pro vstřik směsi vody a metanolu do sání kompresoru, odpařením této směsi se stlačený vzduch ochladil - poklesl protitlak kompresoru a ten dodal větší množství vzduchu.


Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC.
Power output:
1,775 hp at 2,800 rpm for take-off with MW-50 injection,
1,677 hp at 2,800 rpm at 13,120 ft for combat power with MW-50 injection,
1,065 hp at 2,300 rpm at 18,000 ft for max. continuous power.


MW50 injection into the supercharger intake.


Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder bank.
Zdroje:
Sources:
www.luftarchiv.de
frhewww.physik.uni-freiburg.de
http://w1.1861.telia.com/~u186104874/db605.htm
http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Daimler-Benz-DB-605-AM-t68917#242119 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více