Daimler-Benz DB 605 A

     
Název:
Name:
Daimler-Benz DB 605 A Daimler-Benz DB 605 A
Originální název:
Original Name:
Daimler-Benz DB 605 A
Kategorie:
Category:
invertní vidlicový motor inverted vee engine
Výrobce:
Producer:
Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1941
Použití:
Use:
Messerschmitt Bf 109 G-2
Messerschmitt Bf 109 G-5
Messerschmitt Bf 109 G-6
Messerschmitt Bf 109 G-8
Messerschmitt Bf 109 H-1
Messerschmitt Me 309 V4
Caproni Vizzola F.6M
Fiat G.55/0
Reggiane Re.2004
IMAM Ro.58
Savoia-Marchetti SM.91
Savoia-Marchetti SM.92
SAAB J 21A-1
SAAB J 21A-2
SAAB A 21A-3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
720 kg 1587 lb
Celková délka:
Overall Length:
2303 mm 7ft 6,67in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
762 mm 2ft 6in
Celková výška:
Overall Height:
1050 mm 3ft 5,34in
Vrtání:
Bore:
154 mm 6,06in
Zdvih:
Stroke:
160 mm 6,3in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
35,7 l 2178.55 cu in
Palivo:
Fuel:
benzín a oktanovým číslem 87 B4-Treibstoff Gasoline with an octane rating 87 B4-Treibstoff
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch Bosch direct fuel AM injection
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
7,5:1 levá řada; 7,3:1 pravá řada 7.5:1 left cylinder bank, 7.3:1 right cylinder bank
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování jednostupňovým odstředivým kompresorem měnitelnými otáčkami v závislosti na výšce. Supercharger: Single-stage variable-speed centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch.
Chlazení:
Cooling:
přetlakové chlazení kapalinou Glysantin Liquid-cooled, pressurized
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1085 kW při 2800 ot/min 1455 bhp at 2800 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
1 085 kW (1 475 k) při 2 800 ot/min,
997 kW (1 355 k) při 2 800 ot/min v h= 5 700 m bojový výkon,
794 kW (1 080 k) při 2 300 ot/min v h= 5 500 m zvýšený trvalý výkon.


Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC.
Power output:
1,455 hp at 2,800 rpm for take-off,
1,336 hp at 2,800 rpm at 18,701 ft for combat power,
1,065 hp at 2,300 rpm at 18,000 ft for max. continuous power.


Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder bank.
Zdroje:
Sources:
www.luftarchiv.de
frhewww.physik.uni-freiburg.de
http://w1.1861.telia.com/~u186104874/db605.htm
kurfurst.org
http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm
archiv autora

URL : https://www.valka.cz/Daimler-Benz-DB-605-A-t68916#242118 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více