BMW 801 C-2

     
Název:
Name:
BMW 801 C-2 BMW 801 C-2
Originální název:
Original Name:
BMW 801 C-2
Kategorie:
Category:
hvězdicový motor radial engine
Výrobce:
Producer:
Bayerische Motor Werke Flugmotorenbau G.m.b.H., München /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Použití:
Use:
Focke-Wulf Fw 190 A-2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
14
Hmotnost:
Weight:
1012 kg 2231 lb
Celková délka:
Overall Length:
2006 mm 6ft 6,98in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1290 mm 4ft 2,78in
Celková výška:
Overall Height:
- -
Vrtání:
Bore:
156 mm 6,14in
Zdvih:
Stroke:
156 mm 6,14in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
41,81 l 2551.4 cu in
Palivo:
Fuel:
letecký benzín B4 s oktanovým číslem 87 - (B4-Kraftstoff mit 87 Oktan) Gasoline B4 with octane number 87 (B4-Kraftstoff mit 87 Oktan)
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování Hight pressure direct fuel injection
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,2 : 1 6,2 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování - jednostupňový odstředivý dvourychlostní mechanický kompresor. Supercharger: Gear-driven single-stage twin-speed centrifugal supercharger.
Chlazení:
Cooling:
vzduchem - nucené Forced Air-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1177 kW při 2700 ot/min 1578 bhp at 2700 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
vzletový: 1 177 kW (1 600 k) při 2 700 ot/min při plnícím tlaku 1,307 barů (980,403 mm Hg).
Bojový trvalý:
I. převodový stupeň kompresoru: 1 074 kW (1 460 k) v h= 700 m
II. převodový stupeň kompresoru: 963,5 kW (1 310 k) v h= 4 400 m.


Ventilový rozvod OHV, jeden sací a jeden výfukový ventil (chlazený sodíkovým jádrem) na válec.


Motor verze BMW 801 C byl vyvinut a používán v jednomotorových i vícemotorových letadlech. Přinesl hydraulické ovládání listů vrtule a vylepšené chlazení motoru. Varianta C-2 měla mírně vyšší výkon.
Take-off power:
1,578 hp at 2,700 rpm boosted +18.958 psi.
Combat power pernament:
1,440 hp at 2,400 rpm at 2,297 ft with rated low blower and
1,292 hp at 2,400 rpm at 14,436 ft with rated high blower.

Valvetrain: One intake and one sodium-cooled exhaust valve per cylinder.


The BMW 801C was developed for use in single- or multi-engined fighters and included a new hydraulic prop control and various changes intended to improve cooling, including cooling "gills" on the cowling behind the engine.
Zdroje:
Sources:
Heinz J. Nowarra, Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 4, Koblenz, Bernard & Graeffe Verlag, 1993, ISBN 3-7637-5468-7.
http://www.456fis.org/BMW_801_ENGINE.htm
http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_801
www.tighar.org
www.7-forum.com
www.warbirdsresourcegroup.org
www.warbirdsresourcegroup.org
http://www.economicexpert.com/a/BMW:801.html
inter.action.free.fr
archiv autora

URL : https://www.valka.cz/BMW-801-C-2-t68844#241723 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více