Caspar U 1

     
Název:
Name:
Caspar U 1 Caspar U 1
Originální název:
Original Name:
Caspar U 1
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1922 Caspar Werke AG, Travemünde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1922
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
360 kg 794 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
572 kg 1261 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,20 m 23ft 7,45in
Délka:
Length:
6,20 m 20ft 4,09in
Výška:
Height:
2,59 m 8ft 5,96in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,00 m2 150.69 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Siemens Sh 4 o výkonu 46 kW/62 k Siemens Sh 4, power 61 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
145 km/h v 0 m 90.1 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
120 km/h v 0 m 74.6 mph in 0 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,57 min do 2000 m 15,57 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3000 m 9843 ft
Dolet:
Range:
360 km 223.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. www.members.aol.com
http://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/casu1.htm
URL : https://www.valka.cz/Caspar-U-1-t68574#240395 Verze : 0
Caspar U-1


Historie :


Tento německý letoun, někdy označovaný také jako Heinkel U-1, začal vznikat po skončení první světové války. Právě po prohrané válce se německé námořnictvo zabývalo problémem, jak zvětšit akční rádius ponorek, kdy bylo stále těžší nalézt samostatně plující lodě. Řešením se měl stát průzkumný letoun operující na palubě ponorky, který by se snadno montoval a demontoval v poměrně krátkém čase.
Na počátku dvacátých let se v továrně Caspar AG, začali touto myšlenkou zabývat. V té době tam pracoval známý konstruktér Ernst Heinkel, a ten navrhl konstrukci letounu Caspar U-1. Byl to jednomístný dvouplošník s celodřevěnou konstrukcí se dvěma plováky, poháněn byl hvězdicový pětiválec typu Siemens Halske Sh 4 o výkonu 47 kW, rychlost byla 145 km/h ( některé zdroje uvádí 152 km/h ). Cestovní rychlost byla 120 km/h a rychlost přistávací 60 km/h. Je udávána i nosnost, kerá se pohybovala kolem 90 kg. Letoun nebyl vyzbrojen.
V rozloženém stavu byl umístněn v hangáru 7,00 m dlouhém a o světlosti 1,80 m. Zalétán byl v roce 1921 a vyrobeny byly pouhé 3 kusy. Po úspěšných zkouškách se o stroj začalo zajímat námořnictvo Spojených států a také Japonska. Stroje označené čísly A-6434 a A-6435 byly proto v roce 1923 koupeny a poté testovány ve Spojených státech. Třetí stroj označený D-293, testovalo vlastní německé námořnictvo. Poražené Německo se muselo řídit Versailskou smlouvou a tak od dalšího vývoje tohoto stroje upustilo.


Zdroj:
www.members.aol.com
http://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/casu1.htm
URL : https://www.valka.cz/Caspar-U-1-t68574#240583 Verze : 0
Caspar U-1


Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html

Caspar U 1 -


URL : https://www.valka.cz/Caspar-U-1-t68574#240423 Verze : 0
Caspar U-1


Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html

Caspar U 1 -


URL : https://www.valka.cz/Caspar-U-1-t68574#240424 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více