Tokorozawa Košiki A-3

Tokorozawa Koshiki A-3 / ?
     
Název:
Name:
Tokorozawa Košiki A-3 Tokorozawa Koshiki A-3
Originální název:
Original Name:
?
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.02.1924 Tokorozawa Branch, Department of Supply of the Army Department of Aviation, Tokorozawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1922-DD.02.1924
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1924 ?
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1997 kg 4403 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2996 kg 6605 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
21,010 m 68ft 11,16in
Délka:
Length:
16,010 m 52ft 6,3in
Výška:
Height:
5,270 m 17ft 3,47in
Plocha křídla:
Wing Area:
85,09 m2 915.9 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
35,21 kg/m2 7.21 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši (Hispano-Suiza 8F) kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 221 kW (300 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Mitsubishi (Hispano-Suiza 8F) eight-cylinder liquid-cooled vee engine rated at 296 hp,
driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
200 km/h v 0 m 124.3 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7505 m 24623 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 6 h
Prototyp dálkového průzkumného letounu.
Endurance: 6 hours
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
http://www.airwar.ru/enc/other1/a3.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Tokorozawa-Kosiki-A-3-t67426#238162 Verze : 0
Tokorozawa Košiki A-3


Stručná historie
Tento letoun lze označit jako první specializovaný strategický průzkumný letoun pro japonskou armádu. Práce na projektu začaly v únoru 1922, na tomto projektu pracovala skupina japonských inženýrů, kterou vedl Sho-sa (mjr.) Akira Macui. Projekt byl konzultován se skupinou šesti francouzských inženýrů vedených kapitánem dělostřelectva Antoine de Boyssonem, kteří v té době pobývali v Japonsku.


Navržený letoun byl dvouplošník, horní křídlo bylo nápadně šípovité a vysoko položené, konstruktéři sem umístnili palivové nádrže. Kostra letounu byla celokovová, potažená plátnem, hliníkové součásti byly dovezeny z Francie. Na spodním křídle byly instalovány dva motory Micubiši o výkonu 300 koní, jednalo se o licenční výrobu osmiválce Hispano-Suiza. Konstruktéři uvažovali o turbodmychadly přeplňovaných motorech, které mohly dle výpočtů zvýšit maximální rychlost na hodnotu 244 km/h ve výšce 5 000 m a dostup by se zvýšil až na 9 500 m. Tyto motory však nebyly k dispozici a tak se létalo jen s původními motory. Zdržení při stavbě způsobilo velké zemětřesení, které postihlo Japonsko v září 1923, dokončen byl v únoru 1924. Zalétání proběhlo počátkem léta 1924 a byly shledány závažné závady na podvozku, který prošel, po zlomení tlumiče, celkovou rekonstrukcí, kola hlavního podvozku byla potom dvojitá. Dalším problémem byly vibrace motorů, což byl důsledek chybně navrženého uložení motorů a konečně největším nedostatkem byla příliš velká hmotnost letounu, tedy nízký poměr výkonu motoru k hmotnosti letounu. Letoun byl rozebrán a vlakem dopraven do Kagamigahary, kde byly uskutečněny některé kroky k odstranění závad, některé však zůstaly neodstraněné a tak se letoun dále nevyráběl.
URL : https://www.valka.cz/Tokorozawa-Kosiki-A-3-t67426#238161 Verze : 0
Fotografie Kishiki A-3


Pro napsání tohoto příspěvku jsem tentokrát čerpal z jediného pramene:
http://www.airwar.ru/enc/other1/a3.html

Tokorozawa Košiki A-3 -


URL : https://www.valka.cz/Tokorozawa-Kosiki-A-3-t67426#238163 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více