Westland Pterodactyl V

     
Název:
Name:
Westland-Hill Pterodactyl V Westland-Hill Pterodactyl V
Originální název:
Original Name:
Westland-Hill Pterodactyl V
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1932 Westland Aircraft Works, Yeovil
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1603 kg 3534 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2313 kg 5100 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14.22 m 46ft 8in
Délka:
Length:
6.25 m 20ft 6in
Výška:
Height:
3.56 m 11ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
36.79 m2 396 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Goshawk I kapalinou chlazený (kondenzační chlazení) vidlicový dvanáctiválec o výkonu 447 kW (608 k) při 2600 ot/min v h= 3 658 m.
a později
Rolls-Royce Goshawk II o shodném výkonu s jiným převodem reduktoru.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Rolls-Royce Goshawk I twelvee-cylinder evaporative-cooled (also known as "steam") Vee engine rated at 600 hp at 2,600 rpm at 12,000 ft,
and later
Rolls-Royce Goshawk II of the same power with another gear ratio of a gear-box,
driving a two blade propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
265.5 km/h v 4572 m 165 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7.35 m/s 1450 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,75 min do 4572 m 12,75 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9144 m 30000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
navrhovaná:
2x 7,7mm kulomet Vickers v přídi
1x 7,7mm kulomet Lewis v zadní věži

4x 9kg bomba
proposed:
2x .303 Vickers machine gun in the nose
1x .303 Lewis machine gun in the rear turret

4x 20 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
James, Derek N. Westland Aircraft since 1915. Putnam, London 1991. ISBN 0-85177-847-X.
L+K 12/2007 - Z archívů, str.67
www.aviastar.org
en.wikipedia.org
www.britishaircraft.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Westland-Pterodactyl-V-t67282#237890 Verze : 0
Letoun byl vyvrcholením řady pokusných bezocasých letounů Geoffreye T. R. Hilla, který od roku 1926 na jejich vývoji spolupracoval s firmou Wetland.
Stíhací Pterodactyl V byl navržen v roce 1932 jako dvoumístný stíhací letoun pro boj s bombardéry, kde hlavní výzbrojí měla být dvojice kulometů v elektricky poháněném střelišti, díky bezocasé koncepci s výborným střeleckým polem, na konci krátkého trupu. V tom byl kromě kabiny instalován motor Goshawk III s odpařovacím chlazením a pevný, tandemový podvozek na jeho spodku.
Prototyp K2770 poprvé vzlétl v květnu 1934 a testy prokázaly stejné letové vlastnosti jako u konvenčních letounů, zkušební pilot H. J. Penrose dokonce provedl akrobacii. Vyskytly se však určité problémy v konstrukci stroje a RAF typ do výzbroje nepřijalo.
Hill poté navrhl ještě několik dalších typů, např. bombardovací a dopravní pro lety přes Atlantik, žádný další se však již nestavěl.
Westland Pterodactyl V - http://www.fortunecity.com/tattooine/farmer/120/pterry.html

www.fortunecity.com
Westland Pterodactyl V -


Westland Pterodactyl V - http://www.aviastar.org/air/england/west_pterodactyl5.php

www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Westland-Pterodactyl-V-t67282#237891 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více