Gnome-Rhône 14M 04/05

[
     
Název:
Name:
Gnome-Rhône14M 4/5 Gnome-Rhône14M 4/5
Originální název:
Original Name:
Gnome-Rhône14M 4/5
Kategorie:
Category:
hvězdicový motor radial engine
Výrobce:
Producer:
Société des Moteures Gnome et Rhône v Genneviliers, Le Mans a Limoges
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1936
Použití:
Use:
Potez 63.11
Potez 631
Potez 633
Potez 637
Potez 662
Henschel Hs 129 B-2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
14
Hmotnost:
Weight:
419 kg 924 lb
Celková délka:
Overall Length:
1250 mm 4ft 1,21in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
960 mm 3ft 1,79in
Celková výška:
Overall Height:
960 mm 3ft 1,79in
Vrtání:
Bore:
122 mm 4,8in
Zdvih:
Stroke:
116 mm 4,57in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
18,92 l 1154.57 cu in
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 87 Gasoline with an octane rating 87.
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Karburátor Bronzania 110-L2 s automatickou regulací bohatosti směsi v závislosti na výšce a úrovni přeplňování Bronzavia 110-L2 carburretor with automatic boost and altitude control
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,5 : 1 6,5 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování: jednostupňový, jednorychlostní mechanický kompresor Supercharger: Single-stage single-speed centrifugal
Chlazení:
Cooling:
Vzduchem Air cooling
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
514,8 kW při 3030 ot/min 690.4 bhp at 3030 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
Vzletový: 515 kW (700 k) při 3,030 ot/min a plnícím tlaku 1,467 barů (1 100 mm Hg)
Nominální: 419 kW (570 k) při 3 030 ot/min a plnícím tlaku v h= 0 m a plnícím tlaku 1,2 barů (900 mm Hg)
Zvýšený: 485 kW (660 k) při 3 030 ot/min v h= 4,000 m a plnícím tlaku 1,2 barů (900 mm Hg)
Ekonomický: 335 kW (455 k) při 2 350 ot/min v h= 4,000 m.


Ventilový rozvod: dva ventily OHV na každý válec.


Jednalo se o dva motory, které měly opačný smysl otáčení.
Gnome-Rhône14M 4 byl levotočivý
Gnome-Rhône14M 5 byl pravotočivý.
Power output:
690 hp at 3,030 rpm for take-off with boost +21.27 psi
562 hp at 3,030 rpm boost +17.403 psi at sea level - nominal
651 hp at 3,030 rpm boost +17.403 psi at 13,123 ft - increased
449 hp at 2,350 rpm at 13,123 ft - cruising power


Valvetrain: Overhead valve, one inlet and one exhaust valve per cylinder, pushrod operated.


These were the two identical engines, which had the opposite direction of rotation.
Gnome-Rhône14M 4 was left rotation
Gnome-Rhône14M 5 was right rotation.
Zdroje:
Sources:
Raymond Danel and Jean Cuny, L'aviation française de bombardement et de renseignement 1918-1940, Docavia n°12, Editions Larivière
www.warbirdsresourcegroup.org
http://base13.glasnet.ru/text/aviamotory/t.htm
http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf
en.wikipedia.org - foto
archiv autora

URL : https://www.valka.cz/Gnome-Rhone-14M-04-05-t66638#235935 Verze : 2
Fotografie z príručky "Výňatok zo sprievodcu motormi Gnome-Rhône, Baumuster 14M, Baureihen 4, 5, 6 und 7" vydaného spoločnosťou BMW Flugmotorenbau GmbH v apríli 1942.


Auszug aus dem Motorenhandbuch Ausgabe 2, April 1942, BMW Flugmotorenbau GmbH

Gnome-Rhône 14M 04/05 - Auszug aus dem Motorenhandbuch Ausgabe 2

Auszug aus dem Motorenhandbuch Ausgabe 2
URL : https://www.valka.cz/Gnome-Rhone-14M-04-05-t66638#547063 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více