Hispano-Suiza 12Y-51

     
Název:
Name:
Hispano-Suiza 12Y-51 Hispano-Suiza 12Y-51
Originální název:
Original Name:
Hispano-Suiza 12Y-51
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Societé Française Hispano-Suiza, Bois-Colombes, France
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1944 nejistý údaj
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2000 ks ve Francii
400 ks ve Švýcarsku
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1938
Použití:
Use:
Arsenal VG-36
Dewoitine D.551
Dewoitine HD-780
Loiré-Nieuport LN-42
Morane Saulnier MS.450
EKW C-3603
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
515 kg 1135 lb
Celková délka:
Overall Length:
1722 mm 5ft 7,79in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
764 mm 2ft 6,07in
Celková výška:
Overall Height:
935 mm 3ft 0,81in
Vrtání:
Bore:
150 mm 5,91in
Zdvih:
Stroke:
170 mm 6,69in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
36,5 l 2227.37 cu in
Palivo:
Fuel:
benzín s oktanovým číslem 92/100 92/100 octane rating gasoline
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
6x karburátor Solex 56 S.V.C. Six Solex 56 S.V.C carburetors
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
7,0 : 1 7,0 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování jednorychlostním, jednostupňovým kompresorem, převod kompresoru 10,0:1. Gear-driven single-speed centrifugal type supercharger, 10.0:1 gear ratio.
Chlazení:
Cooling:
Kapalinou, přetlakové Pressurised, Liquid-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
809.1 kW při 2500 ot/min 1085 bhp at 2500 rpm
Poznámka:
Note:
Výkon
vzletový: 809 kW (1 100 k) při 2 500 ot/min
bojový: 735,5 kW (1 000 k) v h= 3 260 m,
pro tuto výšku byl motor optimalizován.


Ventilový rozvod OHC, jeden sací a jeden výfukový ventil pro každý válec, výfukový ventil se sodíkovým jádrem (chlazení ventilu).


Této verze motoru typu 12Y byla poslední sériově vyráběnou, výroba byla zahájena těsně před kapitulací Francie a pokračovala pod německým dohledem. Výkon 809 kW (1 100 k) byl výkonem limitním, nevýhodou byl malý stupeň přeplňování, jednostupňový a jednorychlostní kompresor nedokázal udržet výkon nad hranici 5 000 m.
Power output
Take-off 1,085hp at 2,500 rpm
combat: 986 hp at 10,696 ft.
Supercharger optimum altitude yt 10,696 ft.


Valvetrain: One intake and one sodium-filled exhaust valve per cylinder actuated via a single overhead camshaft per bank.


The final major version was the 1,085 hp Hispano-Suiza 12Y-51, which had just started into production at the time of the Armistice with Germany. The -51 was the first version that came close to the performance limits of the engine, although the single-stage supercharging meant that it was unable to compete with designs from England and Germany above 15,000 ft.
Zdroje:
Sources:
Gaston Botquin, Monografie lotnicze No. 28, M.S.406, AJ-PRESS, Gdynia, Polska, 1996, ISBN 83-86208-46-5
http://www.hispano-suiza-sa.com/
http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_12Y
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Hispano-Suiza-12Y-51-t66608#235836 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více