Pratt & Whitney (Hornet) R-1690
V roku 1926 vyvinula firma Pratt & Whitney zväčšenú variantu motoru Wasp. Tento 9-valcový vzduchom chladený radiálny (hviezdicový) motor o zdvihovom objeme objeme 27,7 dm3 dostal továrne meno Hornet A. Známejšie je však armádne označenie R-1690. Vzniklo viacero verzií (viď nižšie). Ako pohonná jednotka bol zastavaný do množstva lietadiel. Produkcia bežala od roku 1926 až do roku 1942, pričom celkovo bolo vyrobených 2944 týchto motorov.
Verzie:
Hornet A: o výkone 525 konských síl (391 kW)
R-1690-11: o výkone 700 konských síl (521 kW)
R-1690-13: o výkone 625 konských síl (465 kW)
R-1690-52: o výkone 750 konských síl (559 kW)
zdroj: cs.wikipedia.org
Edit: Janko PALIGA, doplnenie, nový link
V roku 1926 vyvinula firma Pratt & Whitney zväčšenú variantu motoru Wasp. Tento 9-valcový vzduchom chladený radiálny (hviezdicový) motor o zdvihovom objeme objeme 27,7 dm3 dostal továrne meno Hornet A. Známejšie je však armádne označenie R-1690. Vzniklo viacero verzií (viď nižšie). Ako pohonná jednotka bol zastavaný do množstva lietadiel. Produkcia bežala od roku 1926 až do roku 1942, pričom celkovo bolo vyrobených 2944 týchto motorov.
Verzie:
Hornet A: o výkone 525 konských síl (391 kW)
R-1690-11: o výkone 700 konských síl (521 kW)
R-1690-13: o výkone 625 konských síl (465 kW)
R-1690-52: o výkone 750 konských síl (559 kW)
zdroj: cs.wikipedia.org
Edit: Janko PALIGA, doplnenie, nový link