Douglas DC-4E

     
Název:
Name:
Douglas DC-4E Douglas DC-4E
Originální název:
Original Name:
Douglas DC-4E
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.06.1938 Douglas Aircraft Co. Inc., Santa Monica, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.06.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
07.06.1938
Osádka:
Crew:
3 + 42-52
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
19307 kg 42564 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
27896 kg 61500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
30164 kg 66500 lb
Rozpětí:
Wingspan:
42.140 m 138ft 3in
Délka:
Length:
29.740 m 97ft 7in
Výška:
Height:
7.480 m 24ft 6,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
200.21 m2 2155 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
139.15 kg/m2 28.5 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-2180-S1A1-G Twin Hornet o výkonu 1081 kW
Vrtule: trojlisté kovové se stavitelným úhlem náběhu
Pratt & Whitney R-2180-S1A1-G, power 1450 hp
three-bladed variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
394.3 km/h v 2134 m 245 mph in 7000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
321.9 km/h v ? m 200 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6 m/s 1175 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6980 m 22900 ft
Dolet:
Range:
3540.6 km 2200 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
L+K 26/1986 M.Cvrkal Douglas DC-4E
Francillon, René J. McDonnald Douglas Aircraft since 1920 Volume I. Putnam Aeronautical Books, London 1988, ISBN 0 87021-428-4.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-DC-4E-t66179#234419 Verze : 0
Douglas DC-4E

V továrně Douglas se začalo pracovat na projektu nového dopravního letadla DC-4E "Super Mainliner" jž v roce 1936. Byl to samonosný celokovový dolnoplošník s poloskořepinovou konstrukcí z alcladu. Prostorný oválný trup pro pětičlennou osádku, kabinou 42 - 52 sedících cestujících nebo pro 30 lůžek v patrovém uspořádání, k dispozici byla kuchyně, toalety a šatny. Letoun neměl přelakovou kabinu, ale továrna Douglas tvrdila, ža je přetlakování možné s minimálními náklady. Křídla byla vybavena štěrbinovými vztlakovými a brzdicími klapkami. Pro pohon byly vybrány čtyři nové dvojhvězdicové motory Pratt & Whitney R-2180 Twin Hornet o výkonu 1 450 koní.
Letoun přinesl několik nových konstrukčních prvků a to byl zřejmě hlavní důvod pro jeho nepřijetí, letecké společnosti měly obavu z nevyzkoušených novinek. Přednost dostal Boeing 307 Stratoliner s odůvodněním, že jeho trup je hermetizovaný.
Super Mainliner byl uvolněn k exportu a tak je kupuje japonská letecká společnost Nipon Koku Kabushiki Kaisha, která jej přepravuje do Japonska, zde je letoun označen LXD1 a je předán továrně Nakajima, která jej použíla jako základ pro vývoj bombardéru G5N1 Shinzan.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-DC-4E-t66179#234418 Verze : 0
Fotografie
Douglas DC-4E -


URL : https://www.valka.cz/Douglas-DC-4E-t66179#234420 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více