Main Menu
User Menu

Douglas DC-4E

     
Název:
Name:
Douglas DC-4E
Originální název:
Original Name:
Douglas DC-4E
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.06.1938 Douglas Aircraft Co. Inc., Santa Monica, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.06.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
07.06.1938
Osádka:
Crew:
3 + 42-52
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
19307 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
27896 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
30164 kg
Rozpětí:
Wingspan:
42.140 m
Délka:
Length:
29.740 m
Výška:
Height:
7.480 m
Plocha křídla:
Wing Area:
200.21 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
139.15 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-2180-S1A1-G Twin Hornet o výkonu 1081 kW
Vrtule: trojlisté kovové se stavitelným úhlem náběhu
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
394.3 km/h v 2134 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
321.9 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6980 m
Dolet:
Range:
3540.6 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
L+K 26/1986 M.Cvrkal Douglas DC-4E
Francillon, René J. McDonnald Douglas Aircraft since 1920 Volume I. Putnam Aeronautical Books, London 1988, ISBN 0 87021-428-4.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-DC-4E-t66179#234419Verze : 0
MOD
Douglas DC-4E

V továrně Douglas se začalo pracovat na projektu nového dopravního letadla DC-4E "Super Mainliner" jž v roce 1936. Byl to samonosný celokovový dolnoplošník s poloskořepinovou konstrukcí z alcladu. Prostorný oválný trup pro pětičlennou osádku, kabinou 42 - 52 sedících cestujících nebo pro 30 lůžek v patrovém uspořádání, k dispozici byla kuchyně, toalety a šatny. Letoun neměl přelakovou kabinu, ale továrna Douglas tvrdila, ža je přetlakování možné s minimálními náklady. Křídla byla vybavena štěrbinovými vztlakovými a brzdicími klapkami. Pro pohon byly vybrány čtyři nové dvojhvězdicové motory Pratt & Whitney R-2180 Twin Hornet o výkonu 1 450 koní.
Letoun přinesl několik nových konstrukčních prvků a to byl zřejmě hlavní důvod pro jeho nepřijetí, letecké společnosti měly obavu z nevyzkoušených novinek. Přednost dostal Boeing 307 Stratoliner s odůvodněním, že jeho trup je hermetizovaný.
Super Mainliner byl uvolněn k exportu a tak je kupuje japonská letecká společnost Nipon Koku Kabushiki Kaisha, která jej přepravuje do Japonska, zde je letoun označen LXD1 a je předán továrně Nakajima, která jej použíla jako základ pro vývoj bombardéru G5N1 Shinzan.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-DC-4E-t66179#234418Verze : 0
MOD
Fotografie
Douglas DC-4E -


URL : https://www.valka.cz/Douglas-DC-4E-t66179#234420Verze : 0
MOD