Název: Name: | Short Stirling B Mk.III | Short Stirling B Mk.III |
Originální název: Original Name: | Short Stirling B Mk.III | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.194R Short Brothers Ltd., Rochester DD.MM.1943-DD.MM.194R Short & Harland Ltd., Belfast DD.MM.1943-DD.MM.194R Austin Motor Co., Ltd., Longbridge | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1036: 264 Rochester a South Marston 343 Belfast 429 Birmingham | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 21273 kg | 46900 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 26943 kg | 59400 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 31751 kg | 70000 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 30.200 m | 99ft 1in |
Délka: Length: | 26.590 m | 87ft 3in |
Výška: Height: | 6.930 m | 22ft 9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 135.64 m2 | 1460 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 234.36 kg/m2 | 48 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Bristol Hercules VI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 204 kW při 2 900 ot/min, bojový výkon 1 305 kW při 2 800 ot/min při tlaku 0,569 barů v h= 1 981 m I. rychlost kompresoru a 1 152 kW při 2 800 ot/min při tlaku 0,569 barů v h= 4 724 m II. rychlost kompresoru (palivo 100/130 oktanů) nebo Bristol Hercules XVI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 1 249 kW při 2 900 ot min v h= 1 372 m a 1 078 kW při 2 800 ot/min v h= 3 658 m. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček. | Bristol Hercules VI fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,615 hp at 2 900 rpm for take-off, 1,750 hp at 2,800 rpm +8,25 psi at 6,500 ft (MS) and 1,545 hp at 2,800 rpm + 8,25 psi at 15,500 ft (FS) (100/130 grade fuel) or Bristol Hercules XVI fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,675 hp at 2,900 rpm at 4,500 ft and 1,445 hp at 2,900 rpm at 12,000 ft, driving a three-blade constant-speed propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 10246 l | 2254 Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 434.5 km/h v 4420 m | 270 mph in 14500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 329.9 km/h v ? m | 205 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 2.5 m/s | 500 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5182 m | 17000 ft |
Dolet: Range: | 3234.8 1) km | 20101) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3749.8 km | 2330 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Frazer Nash F.N.5, 2x kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm ve hřbetní střelecké věži Frazer Nash F.N.50 a 4x kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Frazer Nash F.N.20. Pumová zátěž: 6 350 kg (4x 990 kg v trupu a 6x 227 kg v křídlech nebo pouze 7x 990 kg v trupu) | Two flexible 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Frazer Nash F.N.5 front turret, two flexible 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Frazer Nash F.N.50 upper turret and four flexible 0.303in Browning Mk.II machine-gun in the Frazer Nash F.N.20 rear turret. Bomb load: 14 000 lb (4x 2000 lb in the fuselage bay, 6x 500 lb in wings, or just 7x 2,000 lb in the fuselage). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) s 1588 kg bomb, s 6350 kg 950 km | 1) with 3500 lb of bombs, with 14000 lb 590 miles |
Zdroje: Sources: | Hall, Alan W. Short Stirling, Warpaint Series No.15. Hall Park Books, Milton Keynes 1998. Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. Backowski, Wieslaw. Samolot bombowy Short Stirling, TBiU No.213. Bellona, Warszawa 2004. http://base13.glasnet.ru/text/ap/stir.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Short_Stirling http://www.pegelsoft.nl/frameset-2.htm http://www.stirling.box.nl/home.htm www.pilotfriend.com |