Handley Page Halifax B Mk.VI

     
Název:
Name:
Handley Page H.P.61 Halifax B Mk.VI Handley Page H.P.61 Halifax B Mk.VI
Originální název:
Original Name:
Handley Page H.P.61 Halifax B Mk.VI
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Handley Page Ltd., Radlett
DD.MM.1944-DD.MM.1945 The English Electric Co. Ltd., Preston
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1944-DD.02.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
457, z toho
132 HP
325 EE
První vzlet:
Maiden Flight:
19.12.1943 prototyp
10.10.1944 první sériový / first production
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
17373 kg 38300 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
29484 kg 65000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
30844 kg 68000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
31.750 m 104ft 2in
Délka:
Length:
21.820 m 71ft 7in
Výška:
Height:
6.320 m 20ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
118.45 m2 1275 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
248,915 kg/m2 50.98 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Bristol Hercules 100 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 249 kW (1 698 k) při 2 800 ot/min a plnícím tlaku 0,569 barů
nominální výkon 1 130 kW (1 536 k) při 2 400 ot/min v h= 2 362 m na I. rychlost kompresoru a 1 055 kW (1 435 k) při 2 400 ot/min v h= 5 029 m na II. rychlost kompresoru, tyto výkony s plnícím tlakem 0,414 barů.
Bojový výkon 1 342 kW (1 825 k) při 2 800 ot/min v h= 2 743 m na I. rychlost kompresoru a 1 212 kW (1 648 k) při 2 800 ot/min v h= 5 944 m na II. rychlost kompresoru, tyto výkony s plnícím tlakem 0,569 barů.
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček
Bristol Hercules 100 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated 1,675 hp at 2,800 rpm boost +8.25 psi for take-off,
Nominal power: 1,515 hp at 2,400 rpm boost +6 psi at 7,750 ft (MS) and 1,415 hp at 2,400 rpm boost +6 psi at 16,500 ft (FS).
Combat power: 1,800 hp at 2,800 rpm, boost +8.25psi at 9,000 ft (MS) and 1,625 hp at 2,800 rpm boost +8.25 psi at 19,500 ft (FS),
driving a three-blade constant-speed Type propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
9 956 l
3 138 l v pomocných nádržích
2,190 UK gallons
690 UK gallons in the auxiliary tanks
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
466.7 km/h v 2743 m 290 mph in 9000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
370.1 km/h v 6096 m 230 mph in 20000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3.9 m/s 774 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
31 min do 7315 m 31 min to 24000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7315 m 24000 ft
Dolet:
Range:
1995.6 km 1240 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4023.4 km 2500 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v přídi s 200 náboji,
4x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v horní střelecké věži Boulton Paul Type A Mk.VII, 550 nábojů na hlaveň a
4x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Boulton Paul Type E s 2 500 náboji na hlaveň.

Pumový náklad: 5 443 kg
One flexible 0.303in Vickers K machine-gun in the front, 200 rounds,
four flexible 0.303in Browning machine-guns in the Boulton Paul Type A Mk.VII dorsal turret, 550 rpg and
four flexible 0.303in Browning machine-guns in the Boulton Paul Type E tail turret, 2,500 rpg.

Bomb load: 12,000 lb.
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bingham, Victor F. Second to None: The Handley Page Halifax. Airlife, Shrewsbury 1986. ISBN 0-90639-366-3
Butler, Tony. Handley Page Halifax, Warpaint No.46. Warpaint Books, Bletchley 2004
http://en.wikipedia.org/wiki/Handley_Page_Halifax
www.britishaircraft.co.uk
http://takeoff.to/halifax
rcaf.com
www.jaapteeuwen.com
www.pilotfriend.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-VI-t6596#15188 Verze : 1
Halifax LV838 byl původně dokončen jako Mk.III, ale později byl upraven na prototyp Mk.VI s motory Hercules 100.



Zdroj:
Butler, Tony. Handley Page Halifax, Warpaint No.46. Warpaint Books, Bletchley 2004
http://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html
Handley Page Halifax B Mk.VI -


URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-VI-t6596#362464 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více